اتصال جزیره‌های خط ۶ اتفاق خوبی برای مترو بود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با افتتاح ایستگاه‌های جدید خط ۶ مترو و اتصال ۲ جزیره این خط، فرصتی فراهم شد که خدمات‌رسانی از جنوب شرق تا شمال غرب یکپارچه شود.

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار شهر، در رابطه با روند خدمات‌رسانی در خط ۶ مترو تهران به دنبال بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید، اظهار کرد: قطعاً در این خط خدمات دهی بسیار بهتر شده چراکه پیش از این، خط ۶ به شکل ۲ جزیره بود که به هم متصل نشده بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه امروز از جنوب شرق تا شمال غرب به صورت یکپارچه دسترسی فراهم شده است، یادآور شد: سه رام قطار در جزیره شمالی این خط حبس شده بود و نمی‌توانستند مسافر چندانی جابجا کنند، چراکه تردد در این مسیر برای مسافران جذابیتی نداشت. حالا این امکان فراهم شده که مسیر به طور کامل طی شود و این اتفاق خوبی برای خط ۶ مترو است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید این خط در آستانه ایام نوروز همزمان بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تعطیلات عید، تردد قابل مقایسه با ایام عادی سال نیست، نمی‌توان میزان استقبال مسافران از این خط را چندان ارزیابی کرد.

تشکری هاشمی افزود: باید دید پس از ماه مبارک رمضان و آغاز اردیبهشت ماه که شرایط پایدارتر می‌شود، تعداد مسافران در روز به چه میزان خواهد رسید اما شواهد و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که وضعیت خدمات‌رسانی مترو بسیار بهتر خواهد شد.

گفتنی است، ایستگاه‌های میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و خیابان کارگر در خط ۶ مترو، ۲۷ اسفندماه سال قبل با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید و ۱۷ ایستگاه و ۲۷ کیلومتر مسیر از محدوده دولت‌آباد تا بزرگراه شهید ستاری به صورت یکپارچه در خدمت مسافران شبکه مترو قرار گرفت.

انتهای پیام/

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 34777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =