بیشترین تصادفات موتورسواران در کدام معابر است؟

فرمانده یگان عملیات  پلیس راهور تهران بزرگ  گفت: معابر بزرگراهی، تونل‌ها و خطوط ویژه از معابری هستند که تردد موتورسواران در آنها بسیار خطرناک است به طوری که شدت حوادث بسیار زیاد و دردناک است.

 سرهنگ حمید طریقت، فرمانده یگان عملیات  پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با شهر اظهار کرد: اگر  موتورسواران در هر محل و معبری به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  توجه نکنند، آن محل برای  آنها می تواند حادثه ساز و خطر آفرین باشد همانطور که  رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند ضریب ایمنی را برای  موتورسواران افزایش دهد.

وی ادامه داد:‌ در شهر تهران اولین معبری که برای  تردد موتورسواران خطرناک می  باشد معابر بزرگراهی است چرا که سرعت در  این معابر زیاد است و وسایل نقلیه با سرعت زیاد در حال تردد می باشند و وقتی موتورسواران در معابر  بزرگراهی  قرار  می  گیرند با یک تغییر مسیر  ناگهانی یک وسیله نقلیه، با توجه به پایین بودن ضریب ایمنی موتورسیکلت می  تواند برای موتورسوار خطرناک بوده و جان او را به خطر بیاندازد.


وی گفت: معبر دومی که می تواند برای  موتورسواران خطرناک باشد و نباید وارد  آنها بشوند، تونل ها هستند چرا که داخل  تونل ها انباشت گازهای  آلاینده را داریم و موتورسواران معمولا از خط اضطرار   تونل ها تردد می کنند و گازهای  آلوده مستقیم وارد خون موتورسوار می شود و تعادل وی  را برهم زده و می تواند بدون آنکه برخوردی  با وی صورت پذیرد واژگون شده و دچار آسیب و حتی مرگ شود.


فرمانده یگان عملیات  پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: محل بعدی که موتورسواران نباید از آنجا تردد کنند، محورهای خط ویژه هستند چرا که قانون نیز  این موضوع را پیش بینی کرده و در  ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ورود موتورسواران به داخل تونل ها و خطوط ویژه ممنوع است و پلیس در برخورد با متخلفانی  که داخل  خطوط  ویژه می  شوند مطابق همین قانون می تواند موتورشان را توقیف کرده و به مدت یک هفته و در  مرتبه دوم تا یک‌ماه در  پارکینگ نگه دارد.


سرهنگ طریقت افزود: تصادفات در  داخل  خطوط  ویژه بسیار  شدید و خطرناک تر می باشد و اگر تصادفی روی دهد یا جرحی است یا به صورت فوتی روی می دهد چرا که طرف مقابل موتور سوار اتوبوس است.


انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 35328

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =