بیش از دو میلیون خودروی فاقد معاینه فنی و ۷۵۲۶ خودروی دودزا اعمال قانون شده‌اند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از دو میلیون خودرو به دلیل فقدان معاینه فنی جریمه شده‌اند. همچنین در این مدت ۷۵۲۶ خودروی دودزا نیز توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شده اند و با ۷۹۲۵۶ خودرو نیز که دارای نقص فنی بوده اند برخورد لازم و قانونی صورت پذیرفته است.

به گزازش خبرنگار شهر سرهنگ موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:در شش ماهه اول امسال بیش از دو میلیون خودرو به دلیل فقدان معاینه فنی جریمه شده‌اند. البته ممکن است برخی خودروها دو یا چند بار به همین دلیل اعمال قانون شده باشند.همچنین در این مدت ۷۵۲۶ خودروی دودزا نیز توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شده اند و با ۷۹۲۵۶ خودرو نیز که دارای نقص فنی بوده اند برخورد لازم و قانونی صورت پذیرفته است.

وی ابراز داشت: آن چیزی که مهم است تغییر در روش برخورد با خودروهای دودزا است . قبل از این خودروهایی که دودزا بودند برابر دستور العمل‌ها هر جفت پلاک آنها فک می‌شد و جای آن یک پلاک ۵ رقمی در اختیار راننده قرار می‌گرفت راننده چند روز فرصت داشت، به تعمیرگاه‌های مجاز رفته و پس از رفع نقص برای دریافت پلاک به یکی از مراکز اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه نماید و پس از بازدید و رویت معاینه فنی اگر مشکلی نداشت پلاک های خودرو در اختیار مالک قرار می‌گرفت.

 سرهنگ موسوی پور اظهار داشت :  این روش ایراداتی داشت از جمله صاحبان بعضی خودروها که اغلب مدل پایین بودند دنبال پلاک نمی‌آمدند و خیلی راحت وارد طرح ترافیک می شدند و از چراغ قرمزها عبور می‌کردند و از مقابل دوربین‌های پلاک خوان رد می‌شدند و هیچ نگرانی در بحث تخلف نداشتند.

وی گفت: حال باید پلیس طرح می گذاشت و این خودروها را به عنوان فاقد پلاک و تردد غیر مجاز توقیف می‌کرد. در صورتی که این خودرو فقط مجاز بود تا تعمیرگاه آنهم جهت رفع نقص، تردد نماید ولی خوب بسیار سوء استفاده می شد . الان با دسترسی که پلیس به سامانه‌ها دارد بدون فک پلاک و در محل معاینه فنی، خودرو را بررسی و در صورت دودزا بودن،کارشناسان ما معاینه فنی خودرو را باطل می‌کنند، وقتی معاینه فنی ابطال شد از مقابل هر دوربینی که عبور کند به عنوان فاقد معاینه فنی جریمه می‌شود.

 وی گفت: وقتی این اتفاق بیافتد راننده و یا مالک مجبور می شود که به تعمیرگاه مراجعه نموده و نسبت به رفع نقص خودرو اقدام نمایند تا جریمه نشود. این اتفاق جدیدی است که هم به نفع شهرو هم به نفع شهروندان است . هم خودرو فک پلاک نمی‌شود و هم پلیس می‌تواند اقدامات خود را انجام دهد.

 سرهنگ موسوی پور گفت : یکی از برنامه هایی که در ادامه فعالیت ها و اقدامات خود در پلیس راهور تهران بزرگ برای شهروندان عزیز تهرانی در نظر داریم راه اندازی مرکزی به نام "مرکز جامع اطلاعات رسانی ترافیکی " است که در نتیجه آن رانندگان می‌توانند با نصب اپلیکشین، ترافیک شهر تهران و محل وقوع تصادفات را به صورت بر خط ببینند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : ما در این سامانه لحظه به لحظه وضعیت ترافیکی شهر تهران را اطلاع رسانی می کنیم و اگر هر اتفاقی بیافتد این موارد را بلافاصله در این مرکز جامع ترافیکی جهت اطلاع هر چه بهتر و بیشتر شهروندان و رانندگان اطلاع رسانی می شود .

سرهنگ موسوی پور در پایان تاکید کرد : مقدمات اجرای این طرح و راه اندازی آن فراهم شده است و نهایتا تا دو ماه دیگر به لطف پرودگار شاهد راه اندازی آن خواهیم بود .

انتهای پیام/

۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 43610

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =