افتتاح دو ایستگاه‌ آتش‌نشانی در مناطق جنوبی پایتخت/ بهره‌برداری از «برج شبیه‌ساز ۱۵ طبقه» با کاربری آموزشی و عملیاتی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: همزمان با پنجاه و هشتمین «شنبه‌ امیدوافتخار»، ایستگاه آتش‌نشانی افسریه، شهرری و پروژه برج شبیه‌ساز ۱۵طبقه با کاربری آموزشی و عملیاتی در صالح‌آباد افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، در مورد افتتاح ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی گفت: قرار است در پنجاه و هشتمین شنبه‌ امیدوافتخار، ایستگاه آتش‌نشانی افسریه و شهرری و پروژه «برج شبیه‌ساز» ۱۵طبقه با کاربری آموزشی و عملیاتی در صالح آباد افتتاح شود.

وی در خصوص ضرورت ایجاد برج شبیه‌ساز ۱۵طبقه آموزشی و عملیاتی در منطقه ۱۹ افزود: اگر در یکی از برج‌های تهران حادثه‌ای رخ دهد با وجود این برج آمادگی لازم برای نیروها وجود دارد.

محمدی همچنین در خصوص کارکرد برج شبیه‌ساز، به انجام تمرینات آبرسانی در راه پله و طبقات برج، قرار گرفتن نیروهای عملیاتی در شرایط پله نوردی، افزایش توان قلبی- عروقی نیروهای عملیاتی، تمرین فرماندهی حادثه در ساختمان های بلند، تمرین عملیاتی جهت نفوذ به طبقات منفی (باتوجه به وجود ۴طبقه منفی در برج)، تمرین عملیات جهت انتقال و حمل و پیاده سازی ساختار فرماندهی ساختمان های بلند در بخش های مختلف ساختمان اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: ایستگاه اتش‌نشانی افسریه و شهر ری هرکدام شامل دو طبقه (همکف و اول) و برج شبیه‌ساز ۱۵طبقه در صالح‌آباد است.

انتهای پیام/

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 37788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =