تقدیر عباسی از مرکز ارتباطات برای تدارک سفر هیات ایرانی به اجلاس جهانی متروپلیس/ استقبال کلانشهرها از گزارش زاکانی درباره دستاوردهای فنی-مهندسی تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از هیئت حاضر از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برای فراهم کردن زمینه های نشست ها و سایر اقدامات، یادآور شد: ما در این اجلاس متروپلیس متوجه شدیم که شهرها در دنیا با مشکلات مشترک رو به رو هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی در پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه حضور شهرداری تهران در اجلاس مهم متروپلیس می تواند چند دستاورد داشته باشد، اظهار کرد: معرفی تهران در عرصه بین المللی و دیپلماسی شهری، آشنایی و تبادل در خصوص چالش های مشترک در صحنه های جهانی و استفاده از دستاوردها، از جمله موضوعاتی بود که به دنبال حضور تهران در مجمع عمومی متروپلیس شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه سعی شد شأن هیئت ایرانی رعایت شود، گفت: از ایرانی های حاضر در بروکسل برای میزبانی تقدیر می کنیم؛ ما دو گروه از ایرانیان را در این سفر دیدیم و موضوع آن متفاوت با یک عده از ایرانی هاست که در حقارت هستند و میخواهند این حقارت را به ایران تحمیل کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعدادی از این افراد، نخبگان و نابغه هایی بودند که قلبشان برای ایران می تپید و توطئه های استعماری را به خوبی می شناختند، تصریح کرد: انسان هایی با تخصص و جایگاه اجتماعی بالا در این شهر حضور داشتند و قلبشان شاید بیش از ما برای ایران می تپید اما گروهی دیگر نیز بودند که با اینکه تعداد آنها کم بود جای ناراحتی داشت که یا از روی جهل و یا عمد در تجمعات حضور داشتند.

وی افزود: آنجا علیرضا زاکانی و جمهوری اسلامی مطرح نبود بلکه بحث ایران مطرح بود؛ سوال ما این بود شما به عنوان یک ایرانی چه چهره ای از ایران را می خواهید معرفی کنید؟

عباسی با بیان اینکه ما بیش از اندازه به این حواشی پرداختیم، خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای این اجلاس تثبیت می شد که از جمله می توان به نایب رئیسی شهردار تهران در مجمع، راه اندازی دفتر مجمع در مشهد و حضور فعال شیراز اشاره کرد.

وی ضمن تقدیر از هیئت حاضر از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برای فراهم کردن زمینه های نشست ها و سایر اقدامات، یادآور شد: ما در این اجلاس متروپلیس متوجه شدیم که شهرها در دنیا با مشکلات مشترک رو به رو هستند که تغییرات اقلیمی، مهاجرت به شهرها، تأمین سرانه ها و محیط زیست از جمله این چالش ها بودند که توسط انسان با دوری از اصل احترام به طبیعت شکل گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: با توجه به دغدغه هایی که در شهرها و مدیریت شهری به عنوان اولویت وجود دارد، اگر می خواهیم دستاوردی برای ارائه داشته باشیم، هیچ موردی به اندازه مباحث مطرح شده نمی تواند مهم و قابل توجه باشد.

وی در پایان سخنان خود از شهردار تهران و معاون شهردار نیز تقدیر و تشکر کرد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه تمام دلارها و تمام رسانه ها و سلبریتی ها به کار گرفته شدند تا جمهوری اسلامی ساقط و تجزیه شود، گفت: تلاش شد که حتی اگر جمهوری اسلامی ساقط نشد، منزوی شود.

وی ادامه داد: حضور تیم مدیریت شهری در متروپلیس پاسخ روشنی به اقداماتی بود که نظام سلطه و همراهان آنها انجام می دهند و در این سطح با این دستاوردها، امروز جمهوری اسلامی دارای دیپلماسی فعالی است و در حیاط خلوت آمریکایی ها، این حضور را به رخ می کشند.

انتهای پیام/

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 38136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =