آغاز همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و شورای عالی استان‌ها در راستای رفع معضلات کلانشهرها

اداره شهرها به واسطه گسترش شهرنشینی با چالش بیشتری مواجه شده و پیچیدگی مسائل شهری روند فزاینده‌ای را طی می‌کند؛ از این رو توجه به زیرساخت‌های لازم به منظور تحقق مدیریت یکپارچه شهری و تقویت مدیریت شهری امری ضروری است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، عطاءالله آتانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از آغاز همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و شورای عالی استان‌ها در راستای رفع معضلات کلانشهرها خبر داد.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب نقش شوراها در ذهن مردم بسیار حائز اهمیت شد، گفت: یکپارچگی در برابر مدیریت واحد از طریق شورا و ظرفیت شناسی فضاها امری ضروری است.

آتانی همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با شورای عالی استان‌ها را گام جدیدی از مردم سالاری دینی در کشور خواند و افزود: تنها عامل پیشرفت و قدرت کشور حضور مردم در عرصه‌ها است و شوراهای شهرها به واسطه حضور نمایندگان شهروندان، مشارکت مردم در سیاستگذاری را رقم می‌زنند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به آیه «وَأَمرُهُم شوریٰ بَینَهُم وَمِمّا رَزَقناهُم یُنفِقونَ» مفهوم کانونی عدالت در شورای عالی استان‌ها را تشریح کرد و گفت: در زمینه رفع معضلات شهری و مرجعیت علمی آنچه اهمیت دارد قدرت گفتمان سازی است؛ خوشبختانه در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در این زمینه اقداماتی انجام و همایش‌هایی برگزار شده است.

آتانی افزود: در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اقدامات مهم، کاربردی و پژوهشی بسیاری انجام شده است و مقیاس فعالیت‌های این مرکز ملی است. از این رو همکاری با شورای عالی استان‌ها در راستای رفع معضلات شهرها اقدامی مثمرثمر خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 38758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =