شورا یک هفته تعطیل می‌شود/ لزوم تغییر نگاه دولت به شوراها و شهرداری‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هفته آینده دو جلسه شورا تعطیل خواهد بود و جلسات بعدی به دو هفته آینده موکول خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز علاوه بر نطق پیش دستور علی اصغر قائمی در رابطه با برنامه هفتم توسعه گزارش بازدید از منطقه ۱۸ در شورا ارائه می‌شود، اظهار کرد: تیم ما باید به مجلس برود و نیازهای شوراها را مطرح کند تا در برنامه هفتم مثل برنامه سوم و چهارم که مدیریت یکپارچه شهری را در خود داشت، این مسائل لحاظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حسابرسی‌های دقیقا به موقع بررسی می‌شود، تصریح کرد: ما امسال گزارش سال قبل را بررسی می‌کنیم و نتایج را به شهرداری می‌گوییم و آنها فرصت دارند اصلاحات را انجام دهند. این اقدام در دوره مدیریت شهری ششم دنبال شد.

وی در خصوص انعقاد تراموا خاطرنشان کرد: قرار بوده اتوبوس‌های سه کابین خریداری شود و در برنامه بوده است. ال‌آرتی اتفاق جدیدی نیست و سالها بحث بوده که عملیاتی شود اما هنوز مطالعات به نتیجه نرسیده و شهرداری روی آن کار می‌کند و شورا نیز کار خواهد کرد و اگر به نتیجه برسیم، عملیاتی خواهد شد. باید طرح به شورا بیاید.

چمران با تاکید بر اینکه خواستیم سوال خانم سلیمانی کتبی شود هفته آینده معاون حمل و نقل را دعوت کردیم که بیایند و گزارش دهند که بخشی از آن را شهردار ارائه خواهد داد.

وی با اشاره به تعطیلات تابستانی شورا گفت: هفته آینده دو جلسه شورا تعطیل خواهد بود و جلسات بعدی به دو هفته آینده موکول خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه ساختمان هایی روی گسل ها و شمال تهران ساخته شده درست است و می دانیم گسل خطرناکی است و باید تمهیدات در نظر گرفته شود اما از وقتی که مرکز تحقیقات، مطالعات را به نتیجه رساندند باید ضوابط در ساختمان‌هایی که در نزدیک گسل‌ها ساخته می‌شود، رعایت شود. مرکز تحقیقات باید از نظر محاسباتی مجددا ساختمان‌ها را بررسی کند و مواردی که قابلیت مقاوم‌سازی دارند، مقاوم‌سازی شود.

وی با بیان اینکه گاهی شهرداری چندان تسلطی به ساخت و سازهای غیرمجاز ندارد چون در خارج از حریم ساخته شده است، یادآور شد: باید پیش از ساخت و در حین ساخت جلوی آن را بگیرند اما گاهی می بینیم عده‌ای کفن می‌پوشند و می‌آیند و می‌سازند. این موضوعی است که سالها با آن درگیر هستیم.

چمران اضافه کرد: در زمان آقای قالیباف در مرتضی گرد برنامه عملیاتی آماده شد و رقم بالایی وسایل سنگین اجاره شده بود اما به دلیل عدم صدور دستور قضایی، روند متوقف شد و ساخت و ساز صورت گرفت و حالا مرتضی گرد به مرتضی دراز تبدیل شده و ساختمان‌های ایمنی ندارند و آب و برق و گاز مشکل دارد. به کمک نیروهای امنیتی شهرداری و حکم معاون دادستان، ساختمان‌هایی قرار است تخریب شوند اما باز هم توصیه می‌کنیم پیش از ساخت، از این اقدام جلوگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صحن شورا نیز ضمن گرامیداشت روز قلم، اظهار کرد: در دوره گذشته و امروز مصوباتی را داشته‌ایم که به کار اهالی قلم کمک کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چندان به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نمی‌پردازند، خاطرنشان کرد: این دو نهاد بار بزرگی را از روی دوش دولت برداشته‌اند و برمی‌دارند. باید تلاش شود که بر توان این بخش افزوده شود چراکه قطعا و یقینا مردم و دولت از آن بهره‌مند خواهند شد.‌ مردم، دولت و شهرداری را به یک چشم می‌بینند و چه بهتر که با همفکری و همکاری بیشتر، دولت هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا شهرداری‌ها توفیق بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: برخی وزارت خانه ها ضد شوراها و شهرداری‌ها هستند و نیاز است پس از این همه سال نگاه خود را به مدیریت شهری تغییر دهند.

چمران با بیان اینکه مالیات باید عادلانه اخذ شود، تصریح کرد: باید مالیاتی که اصناف می‌پردازند با مبالغی که کارمندان می‌دهند، متفاوت باشد و عدالت در آن رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده مشکلی در برگزاری برنامه روز عید غدیر ایجاد نشود.‌ برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده که در نقاط مختلف شهر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه قول دادم اگر مشکل مترو و خرید واگن حل شود شیرینی خواهم داد، تاکید کرد: دولتی که برای او سر و دست می‌شکنیم به خوبی کار خود را انجام نداده و ما و مردم گلایه داریم و این شوخی نیست و گلایه ماست. قدرت زوال پذیر است و یک کار درست انجام دهید و مشکل مردم شهر را حل کنید. امیدواریم صدای درخواست ما به گوش دولتمردان برسد.

انتهای پیام/

۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
کد خبر: 38854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =