نوسازی ۵۸ درصد از بافت فرسوده منطقه۸

️تا فروردین سال جاری، ۵۸ درصد از بافت فرسوده منطقه۸ بر اساس شاخص مساحت، نوسازی شده است.

️به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ با حضور مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ و نمایندگان سازمان‌ها و ادارات، جلسه ستاد بازآفرینی پایدار منطقه۸ برگزار شد و در این جلسه علاوه بر گزارشی مبنی بر اقدامات انجام شده در راستای نوسازی بافت فرسوده تا فروردین۱۴۰۲، سند توسعه محله نارمک به تصویب رسید.

️بر اساس گزارش ستاد بازآفرینی، با توجه به اینکه از نظر مساحت منطقه۸ در رتبه یازدهم بافت فرسوده تهران قرار دارد، تا فروردین سال جاری ۵۸ درصد از بافت فرسوده این منطقه بر اساس شاخص مساحت، نوسازی شده است.

️سید مهدی هدایت دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در این جلسه علاوه بر اعلام خبر تصویب سند توسعه محله نارمک، در راستای پیشنهاد و پیگیری شهردار منطقه۸ در خصوص ایجاد دفتر توسعه محلی در این منطقه گفت: با توجه به شاخص‌ها و نقشه‌های جدید، ۳۳۴هزار هکتار به محدوده بازآفرینی منطقه۸ افزوده شده، بنابراین استقرار دفتر توسعه محلی در این منطقه الزامی است و انجام آن را خواستار شد تا تکالیف به درستی انجام شود.

️تنهایی شهردار منطقه۸ در این جلسه گفت: با کنارهم قرارگرفتن همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها موضوعات بافت فرسوده حل خواهد شد. وی بعد از درخواست و پیشنهاد ایجاد دفتر مستقل توسعه محلی در منطقه۸ افزود: با ایجاد این دفتر مشکل و موضوعات در بافت فرسوده سریعتر حل و دغدغه مالکین و شهروندان مرتفع می‌شود.

️در ادامه جلسه و با توجه به دستور کار این نشست، موضوعات و اقدامات انجام شده در بافت فرسوده تا فروردین ۱۴۰۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارشی از جابجایی تیرهای برق، تامین روشنایی، اتصال فاضلاب های شهری به شبکه فاضلاب، نصب و تعمیرات شیرهای هیدرانت، نوسازی و مقاوم سازی مدارس و موارد مرتبط با شهرداری تهران و میراث‌فرهنگی در حضور نمایندگان ادارات مربوطه  بیان شد.

گفتنی است این جلسه با حضور مهدی هدایت دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸، نماینده کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان ادارات گاز، برق، آبفا، بهزیستی، اوقاف، بهداشت و آتش نشانی برگزار شد و هر کدام از نمایندگان با توجه به حوزه فعالیت، نقطه‌ نظرات خود را در خصوص اقدامات و برنامه های سازمان مربوطه بیان کردند.

انتهای پیام/

۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 39194

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =