آغاز پروژه ساخت پارکینگ طبقانی، فروشگاه شهروند و میدان میوه‌وتره‌بار در خیابان سمیه؛ امسال

شهردار منطقه ۷ از احداث پارکینگ و خدمات‌رسانی در بحث فروشگاه شهروند و بازار میوه و تره‌بار در خیابان سمیه خبر داد.

نصراله آبادیان در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان سمیه در منطقه ۷ اظهار کرد: یک قطعه زمین در خیابان سمیه به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع که مالکیت آن متعلق به شهرداری تهران است برای احداث پارکینگ طبقاتی شناسایی شده است. مشاور این پروژه انتخاب شده و سیر انتخاب پیمانکار و مجری در حال انجام است. 

شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه شهروندان در محدوده خیابان سمیه با توجه به تمرکز مراکز اداری و تجاری در آن نقطه با مشکل پارکینگ مواجه هستند، افزود: پیش بینی ما این است که در این طرح حداقل ۵۰۰ واحد پارکینگ تامین شود. علاوه بر این، در این فضا یک فروشگاه شهروند و یک بازار میوه و تره بار نیز برای خدمات رسانی به شهروندان محله های بهار و امجدیه ایجاد خواهد شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه بزرگ بالغ بر ۱۴ طبقه است که ۵ طبقه آن منفی و ۹ طبقه روی همکف خواهد بود. شروع آن هم از امسال است و به مدت ۳۰ ماه به صورت کامل اجرا می شود. 

منطقه ۷ شهرداری در مرکز شهر تهران واقع شده‌است که مرز شمالی این منطقه بزرگراه رسالت، مرز شرقی خیابان‌های مجیدیه (استاد حسن بنا) و سبلان، مرز جنوبی خیابان‌های انقلاب و دماوند و مرز غربی آن بزرگراه مدرس و خیابان شهید مفتح است. این منطقه دارای ۵ ناحیه و ۱۴ محله است. محله‌های بهار، گرگان، نظام‌آباد، عباس‌آباد و امجدیه از محله‌های مشهور این منطقه هستند. مراکز فرهنگی مانند سینما تیراژه ۲، سینما سروش، سینما صحرا، سینما پایتخت، مجموعه فرهنگی هنری تهران، عمارت کلاه فرنگی، باغ‌موزه قصر، تالار هنر، موزه رضا عباسی، فرهنگسرای اندیشه و موزه عکاسخانه شهر در این منطقه قرار دارند. سه بزرگراه شمال به جنوب امام علی، بزرگراه شهید صیاد شیرازی و بزرگراه شهید مدرس از منطقه ۷ عبور می‌کند.

انتهای پیام/

۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
کد خبر: 39758

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =