سوگواره «محرم‌شهر» در میدان آزادی برگزار می‌شود

نشست هماهنگی اجرای رویداد محرم‌شهر با حضور شهردار منطقه ۹، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان، به میزبانی شهرداری منطقه ۹ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست هماهنگی اجرایی رویداد محرم‌شهر به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای آیینی شهر تهران به میزبانی شهرداری منطقه ۹ برگزار شد.

محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ در ابتدای این نشست اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری میدان آزادی به عنوان نماد شهر تهران نقش موثری در خلق اجتماعات مردمی در مناسبت‌های مختلف داشته که با توجه به ایام عزاداری ماه محرم، این بار شاهد خلق بزرگترین رویداد آیینی شهر تهران در این مکان تاریخی هستیم.

وی افزود: این رویداد آیینی با هدف ایجاد ارتباط معنایی شهروندان با سیره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عاشورای حسینی، از ۱۶ لغایت ۳۱ مردادماه با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در میدان آزادی برگزار خواهد شد.

مرتضوی با تاکید بر اهمیت تامین ایمنی شهروندان گفت: این مراسم با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان در غرب پایتخت اجرا می‌شود که در طول مراسم نیز شاهد استقرار نمایندگان نهادهای مرتبط با حوزه بحران در میدان آزادی خواهیم بود.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: روشنایی فضای باز میدان آزادی از طریق جانمایی برج‌های روشنایی تامین خواهد شد. همچنین در راستای تامین امنیت مراجعین، کارشناسان HSE به‌ صورت روزانه و مستمر در حال نظارت و ارزیابی موضوعات مرتبط با ایمنی هستند.

در ادامه این نشست، مصطفی زیبایی نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: رویکرد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این دوره بر پایه موضوعات و برنامه‌های خانواده محور بوده که رویداد بزرگ آیینی شهر تهران نیز با همین الگو و رویکرد برنامه ریزی شده است تا این رویداد با هدف ایجاد شور و شعور حسینی در شهر تهران با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در میدان آزادی برگزار شود.

وی افزود: سوگواره «محرم‌شهر» از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که از آن جمله می‌توان به برپایی حسینیه کودک، برنامه‌های عزاداری امام حسین (ع) ویژه کودکان و نوجوانان، نمایشگاه فروش ملزومات اربعینی، اجرای برنامه‌های آیینی نظیر شعرخوانی،‌ مداحی، نقالی، تعزیه و موکب‌های پذیرایی اشاره کرد.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با تعامل فزاینده تمامی نقش آفرینان و نهادهای خدمت رسان شاهد خلق فضایی معنوی برای همه اقشار جامعه باشیم.

گفتنی است؛ پس از نشست هماهنگی اجرایی رویداد بزرگ آیینی شهر تهران به میزبانی منطقه۹، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹، مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و مدیران شهری با حضور در میدان آزادی از مراحل آماده سازی میدان آزادی برای برگزاری رویداد "محرم شهر" در غرب پایتخت بازدید کردند. همچنین محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در میدان آزادی از عوامل اجرایی این رویداد فرامنطقه ای تقدیر کرد.

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 40618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =