درختان خشک شده زودتر تعیین تکلیف شوند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولین بار است شهرداری جرات کرده درختان خشک شده را با نهال جایگزین کند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: تقاضا و پیشنهاد من این است که ۲۱ عضو شورا به صورت دسته جمعی از محلات شهر تهران همچون هرندی بازدید کنند و از نزدیک در جریان وضعیت محلات قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه درختان خشک باید در سطح شهر تهران تعیین تکلیف شوند، اظهار کرد: اگر این درختان تعیین تکلیف شوند، به وجود آمدن درختان خشک جدید مشخص خواهد بود و مردم می دانند که این درختان در دوره جدید خشک شده اند یا از گذشته خشک شده بودند.

وی افزود: اعمال جرایم و اجرای احکام صادره اگر تعیین تکلیف شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد؛ این اولین بار است که مدیریت شهری جرأت پیدا کرده که جای درختان خشک، نهال و یا درخت با بن مناسب غرس کند اما تقاضا داریم شهرداری یکبار موضوع درختان خشک را تعیین تکلیف کند و درخت خشکی در تهران نداشته باشیم.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه روز گذشته چندین معتاد را در بزرگراه یادگار امام دیدم، یادآور شد: بنده در بزرگراه یادگار امام با آقای صارمی تماس گرفتم چون این افراد فضای سبز را به آتش کشیده بودند. کاش شهرداری کلونی های اصلی معتادان را نمی زد چون امروز منظر تمام شهر از وجود معتادان آلوده شده و بزرگراه های اصلی و زیبای شهر که معرف انضباط و فضای سبز شهر تهران بودند به منظر نازیبای شهر تهران تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه معتادان زرنگ شده و در رفیوژ میانی بزرگراه ها مستقر می شوند تا کسی کاری به آنها نداشته باشد، خاطرنشان کرد: باید فکری به حال این مسئله شود؛ نتیجه این همه شعار و قرارگاه این بود؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه جمع آوری معتادان متجاهر باید در تهران و سراسر کشور صورت بگیرد، یادآور شد: استقرار معتادان در محله هرندی به دلیل قرار گرفتن در جوار پایانه مسافری است و کسانی که نمی توانند در شهرهای خود بمانند و در تهران کسی آنها را نمی شناسد، در این شهر مستقر می شوند و هرچه این معتادان را جمع می کنند، دوباره اضافه می شوند.

مهدی چمران افزود: آقای زاکانی به عنوان نماینده رئیس جمهور موضوع را پیگیری کند که جمع آوری معتادان متجاهر در دیگر شهرها نیز انجام شود و به تهران نیایند. شهرداری به تنهایی قادر نیست کاری کند و باید تمام دستگاه های حاضر در قرارگاه کاری کنند و باید ایده ای بدهیم.

وی با بیان اینکه بازدید دسته جمعی اعضا درست نیست، یادآور شد: به صورت فردی اگر بازدید صورت بگیرد، بهتر است چون بازدید جمعی باعث می شود پاسخگویی مناسبی انجام نشود.

انتهای پیام/

۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 41871

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =