تشریح اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری را در مراسم اربعین تشریح کرد.

قدرت‌اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در مورد اقدامات سازمان متبوع خود در مراسم اربعین سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران، حضور مستمر در جلسات ستاد اربعین را در داخل سازمان و سایر سازمان‌های ذی مدخل را در ابتدا از هفته‌ها قبل آغاز کردیم، بعلاوه تعیین مسئولین محورهای درون و برون مرزی و معرفی به ستاد اربعین حسینی در شهرداری تهران از قبل از مراسم آغاز شد.

وی افزود: شرکت در جلسات درون و برون سازمانی و انعکاس مفاد جلسات به مسئولین سازمان و نیز مسئولین محورهای از پیش تعیین شده جهت ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر بود تا با بیشترین آمادگی در این مراسم حضور داشته باشیم.

محمدی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با سفیر عراق در ایران و  لواء محسن رئیس «دفاع مدنی کشور عراق»  در شهر کربلا بمنظور تعامل و هماهنگی بیشتر ادامه داد:  با توجه به انتخاب بنده به عنوان مسئول امور ایمنی و آتش نشانی قرارگاههای درون و برون مرزی کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی، تعامل و همکاری با ۱۸ استان در خصوص ارائه گزارش امکانات ، تجهیزات و ظرفیتهای پیش بینی شده جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: بازدید میدانی توسط مسئولین محورها از مرزهای خروجی با اهداف نیاز سنجی، تعیین استعداد نیروها ، خودروها و تجهیزات مورد نیاز بر اساس نیازسنجی های انجام شده و همچنین سرویس و آماده سازی خودروها و تجهیزات پیش بینی شده قبل از ماموریت از جمله اقدامات ما بود همچنین  تعداد ۱۲ سرویس اعزام به مرزها با همکاری مناطق ۳ و ۱۱ و ۵ شهرداری داشتیم با هدف انتقال ۶ دستگاه سرویس بهداشتی،  ۲۰ چشمه، خودروی حمل زباله، کانتینر ۱۲ متری، خودروی نیسان ۱۳۷ و خودروهای واتر جت. به جز این موارد سایر ادوات و تجهیزات مورد نیاز نیز در مراسم اربعین حسینی توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به کار گرفته شد . اعزام 5 سرویس به مرزهای خروجی جهت انتقال ۵ دستگاه کانتینر اقامتی نیز از جمله اقدامات دیگر بود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مورد اقدامات حین و بعد از استقرار نیروها در مرزها و کشور عراق هم اظهار کرد:  استقرار تعداد ۶۰ دستگاه خودروی سبک ، سنگین و موتور سیکلت به همراه تجهیزات و استقرار تعداد ۴۰۰ نفر نیروی عملیاتی در مرزهای درون و برون مرزی که از این تعداد ، ۲۸۰ نفر در نقاط مرزی طی دومرحله انجام گرفت (تعداد این نیروها در داخل مرز شامل:مهران ۶۰ نفر،شلمچه ۵۰ نفر،چذابه ۵۰ نفر، خسروی ۵۰ نفر، تمرچین ۳۵ نفر،پل زائر ۳۵ نفر و تعداد ۱۲۰ نفر در شهرهای برون مرزی کشور عراق شامل: نجف ۱۲ نفر،کوفه ۱۲ نفر،کربلا ۱۵ نفر،کاظمین ۶ نفر،سامرا ۶ نفر،بدره ۶ نفر،موکب علی ابن موسی الرضا ۴۳ نفر و همچنین موکب صاحب الزمان ۲۰ نفر بودند.) محمدی در ادامه خلاصه ای از عملکرد و موارد انجام شده در محورهای خروجی و نیروهای مستقر در کشور عراق را عنوان کرد که حدود ۷۰۰مورد بازدید از گیت‌ها و چادرها و موکب‌ها به منظور ایمنی انجام شد. بعلاوه ۲۵۲مورد دستگاه خاموش کننده نیز در مرز ایران و همچنین کشور عراق نصب گردید.
محمدی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰۰مورد آموزش به خادمیار و زوار در داخل کشور و همچنین کشور عراق برای افزایش ایمنی و کاهش حوادث نیز در مراسم اربعین امسال انجام شد.  در کمک به گمشدگان، تعمیر ویلچر و همچنین حادثه گیرکردن خودروها اقداماتی انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: بیش از ۲هزار مورد ساماندهی و اسکان زوار در مرز ایران و کشور عراق و بیش از ۱۰۰مورد هدایت بیماران به مراکز درمانی انجام شد.
وی بااشاره به بیش از ۳۰۰ مورد بازدید از نقاط حساس و مهم موکب‌ها ادامه داد: بیش از ۵ هزار مورد بروشور توزیع و توصیه ایمنی در داخل کشور و عراق به زائران داده شد.
محمدی در پایان گفت: بیش از ۵۰ مورد اطفا حریق در مرزهای کشور و همچنین کشور عراق در مراسم اربعین امسال انجام شد.

انتهای پیام/

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 42685

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =