مراسم زنگ دانش‌آموز شهید با حضور شهردار تهران برگزار شد/ زاکانی:جوانان از محورهای اصلی حرکت جامعه در مقابله با استکبارند

سیزدهمین مراسم «زنگ دانش‌آموز شهید» صبح امروز -یکم مهرماه ۱۴۰۲- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، معاونین وزیر آموزش و پرورش، خانواده های معظم شهدا و دانش آموزان دختر و پسر مدارس شهر تهران در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سیزدهمین مراسم زنگ دانش‌آموز شهید صبح امروز -یکم مهرماه ۱۴۰۲- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، معاونین وزیر آموزش و پرورش، خانواده‌های معظم شهدا و دانش آموزان دختر و پسر مدارس شهر تهران در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد. در این مراسم زاکانی با اشاره به نقش ممتاز دانش آموزان در آینده کشورمان گفت:‌ آینده هر کشوری را می‌توان از وضعیتی که دانش آموزان کشورها در آن قرار دارند ترسیم کرد. با این اوصاف امروز نیز آنچه در متن مدارس ما می گذرد آینده کشور را رقم می‌زند.

وی از جوانان و نوجوانان به عنوان یکی از محورهای حرکت جامعه در مقابله با استکبار یاد کرد و افزود: در عالم نوجوانی شاید سخت باشد، انسان دست به انتخاب‌های بزرگ بزند و در جایگاهی بایستد که جایگاه مردان و بزرگان است. با این اوصاف دانش‌آموزان ما نشان دادند، قابلیت این را دارند در نقطه‌ای بایستند که محل اتکای کشور برای مقابله با بیگانگان است.

شهردار تهران بر لزوم تقویت بُعد معنوی و الهی، جسمی و توان ظاهری، شناختی، علمی و مهارتی در دانش آموزان تاکید کرد و گفت: تقویت بُعد شناختی موجب افزایش بصیرت و آگاهی در دانش‌آموزان می‌شود و تقویت بعد علمی  نیز سبب خواهد شد تا دانش‌آموزان علم و دانش را کسب کنند و در موقعیتی قرار بگیرند که به پرچمدار علمی کشور تبدیل شوند.

 وی با بیان اینکه تقویت بعد مهارتی و ارتباطی، دانش آموزان را به عناصری اجتماعی تبدیل می‌کند و آنها را از یک انسان منفعل به یک انسان فعال مبدل می‌سازد، تصریح کرد: دانش آموزان ما در دوران دفاع مقدس برای تقویت ابعاد معنوی و الهی، جسمی، شناختی،علمی و مهارتی خود تلاش می‌کردند به گونه‌ای که در آن برهه هر چیزی ما را به سمت خداوند و بندگی او سوق می‌داد.

شهردار تهران گفت:‌ امیدواریم دانش آموزان ما با پیوستگی به خداوند، اصلاح نفس، توانمندی جسمی، مهارت‌آموزی و شناخت از دشمن به یک عنصر موثر تبدیل شوند و آینده کشور را بسازند. دانش آموزان ما باید بتوانند جای خود را دربین خطوط و صفوف خدمتگذران ایران عزیز باز کنند تا جمهوری اسلامی در آینده‌ای نه چندان دور سرآمد جهان شود.

زاکانی بیان کرد:‌ دانش آموزان ما زمانی که در دوران دفاع مقدس با معرفت و ایمان در مقام یک رزمنده نقش آفرینی می‌کردند بالتبع باطن سالم و صفای نوجوانی مسیربندگی خدا را بیش از دیگران و با سرعت بالاتری طی می‌کردند.

وی با بیان اینکه شناخت دشمن و تفکیک او از دوست پایه اصلی حضور دانش آموزان در عرصه دفاع مقدس بود، اظهار کرد: دانش آموزان در دوران دفاع مقدس ابتدائیات را با معرفت شروع می‌کردند و با قابلیت و قدرت جسمانی کار خود را استمرار می‌بخشیدند و در ادامه مسیر با شناخت دوست و دشمن، بالاترین شناخت و معرفت را نسبت به حق و باطل پیدا می‌کردند و بر این اساس در جبهه حق بها ایستادگی می‌پرداختند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی و تلاش در جهت پرچمداری و حق‌مداری و همچنین درس آموزی و کسب علم در متن سختی‌ها بخشی از ویژگی‌های دانش آموزان در دوران دفاع مقدس بود؛ گفت: ‌شرایط امروز کشورمان با دوران دفاع مقدس متفاوت است. به گونه‌ای که امروز دانش‌آموزان ما برای کسب علم و دانش زیر موشک‌باران دشمن نیستند و برخلاف گذشته امروز درکشور برخورداری وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز دانش آموزان ما باید مسیر علم‌آموزی و رشد را با تلاش، کوشش و همت مضاعف طی کنند، افزود: سطح ذهنی مردم و نوجوانان ایران در یک سطح قابل قبولی در جهان قرار دارد، لذا کوشش دانش آموزان در مسیر علم آموزی ثمرات بسیار بالایی برای کشور خواهد داشت.

زاکانی بیان کرد:‌ ما امروز در کنار هم جمع شده‌ایم تا ضمن پاسداشت و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان سال تحصیلی جدید را با نام و یاد این عزیزان آغاز کنیم و زنگ نوجوانی و شهادت و تلفیق آن با درس‌آموزی و علم‌اندوزی را در کنار بزرگترین مامن شهیدان درگلزار شهداء بهشت زهرا(س) بنوازیم.

گفتنی است، در این مراسم زنگ دانش آموز شهید در جوار مزار شهید حسین فهمیده در قطعه ۲۴ گلزار شهداء نواخته شد. همچنین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، شعر خوانی توسط احمد بابایی شاعر آیینی کشورمان، اجرای برنامه توسط گروه سرود نورالهدی، رونمایی از کتاب تازه شهدای تفحص شده در شلمچه با عنوان «گمشده ای که پیدا بود» و تجلیل از شهردار تهران و مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) توسط خانواده معظم شهدای ایرانی و شهدای تیپ فاطمیون به دلیل بهسازی قطعه ۵۰ گلزار شهدا از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام/

۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 42919

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =