توسعه حمل‌ونقل عمومی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باید در اولویت بودجه‌ریزی باشد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باید در اولویت بودجه‌ریزی شهرداری پایتخت باشد، گفت: امیدواریم تا قبل از ارسال لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ به صحن شورا، موضوع ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری و نیروهای آتش‌نشانی تهران اجرایی و منابع مالی لازم برای اجرای این کار، در اصلاحیه بودجه لحاظ شود.

به گزارش شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز فرآیند تدوین بودجه ۱۴۰۳ توسط مسئولان شهرداری پایتخت اظهار داشت: بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۳ قاعدتا باید برشی از برنامه چهارساله چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران باشد. اولویت‌های اصلی تعیین‌شده در این برنامه که زمستان سال گذشته به تصویب شورا رسید، موضوعاتی از جمله کاهش آلودگی هوا، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بهبود وضعیت ایمنی شهر و ساختمان‌ها، احیای بافت‌های فرسوده و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی است. 

وی افزود: پنج محور اصلی تعیین‌شده برای برنامه چهارم شهر تهران، جزو اولویت‌های اصلی شهروندان برای حل مشکلات پایتخت محسوب می‌شوند. شورا و شهرداری نیز با توجه به دغدغه‌های مردم، در تدوین بودجه سال ۱۴۰۲، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی با هدف کاهش ترافیک و آلودگی هوا را در اولویت قرار دادند و در لایحه بودجه سال آینده نیز یقینا همین موضوع به عنوان اولویت اصلی تعیین خواهد شد؛ چراکه از گذشته عقب‌ماندگی‌های زیادی در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران وجود دارد که باید با تلاش مضاعفی رفع شود. 

رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای شهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداری تهران در سال جاری گام‌های مناسبی را برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برداشته و قراردادهایی را با شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه مترو، اتوبوس، ون و ... منعقد کرده است. امیدواریم در ماه‌های پایانی امسال و همچنین در طول سال ۱۴۰۳، این قراردادها در مرحله اجرا نیز به ثمر بنشینند و در پایان برنامه چهارم یعنی انتهای سال ۱۴۰۴، مدیریت شهری تهران موفق به تحقق اهداف تعیین‌شده در برنامه در حوزه حمل‌ونقل عمومی شده باشد. 

لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ حداقل باید ۷ هزار میلیارد تومان باشد 

امانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه شهرداری تهران برای ارائه لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: آن‌طور که مسئولان شهرداری گفته‌اند، در حال تدوین اصلاحیه مصوبه بودجه امسال هستند که براساس آنچه در این مصوبه قید شده است، باید در آبان‌ماه به صحن شورا ارائه شود. شهردار تهران گفته است که این اصلاحیه، یک لایحه پر و پیمان خواهد بود، زیرا قراردادهایی که شهرداری در سال جاری برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی منعقد کرده، بیش از سقفی است که شورا به عنوان اعتبارات مازاد بخش حمل‌ونقل عمومی در بودجه امسال تصویب کرده بود. 

عضو شورای شهر تهران در توضیح بیشتر گفت: در مصوبه بودجه ۱۴۰۲، شورای شهر علاوه بر بودجه اصلی شهرداری، ۱۰ هزار میلیارد تومان به عنوان اعتبارات مازاد برای بخش حمل‌ونقل عمومی پیش‌بینی کرده بود، اما آقای زاکانی گفته‌اند که امسال حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان برای توسعه بخش‌های مختلف ناوگان نقلیه عمومی پایتخت قرارداد بسته‌اند. بنابراین طبق قانون، شهرداری تهران موظف است حداقل ۷ هزار میلیارد تومان را صرفا برای قراردادهای منعقدشده در بخش حمل‌ونقل عمومی در اصلاحیه لایحه بودجه در نظر بگیرد. 

لزوم ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری و نیروهای آتش‌نشانی تهران 

امانی همچنین با تاکید بر لزوم ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری و نیروهای آتش‌نشانی تهران براساس رأی اخیر دیوان عدالت اداری، عنوان کرد: امیدواریم تا قبل از ارسال لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ به صحن شورا، موضوع ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری و نیروهای آتش‌نشانی تهران اجرایی شود و منابع مالی لازم برای اجرای این کار نیز در اصلاحیه بودجه لحاظ شود تا شهرداری برای ترمیم حقوق پرسنل که تا کنون اعضای شورای شهر بارها درباره آن به شهردار پایتخت تذکر داده‌اند، با مشکل مواجه نشود. 

وی در پایان تصریح کرد: اولویت اصلی شورا و شهرداری تهران، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نظیر شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)، آزادراه شهید شوشتری، ساخت بخش‌های باقیمانده خطوط و ایستگاه‌های ۶ و ۷ مترو و مواردی از این دست است که در بودجه‌ریزی شهرداری تهران از جمله برای اصلاحیه بودجه امسال و تدوین لایحه بودجه سال آینده باید جزو اولویت‌های مدیریت شهری قرار گیرد. 

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 44684

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =