۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 45178

میرزایی قمی خبر داد

کیفیت هوای تهران در دومین ماه فصل پاییز چگونه بود؟

رقابت سایه به سایه روزهای مجاز و فراتر از حد مجاز هوای پایتخت در آبان
کیفیت هوای تهران در دومین ماه فصل پاییز چگونه بود؟

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد کیفیت هوای پایتخت در دومین ماه فصل پاییز گفت: از ابتدای آبان تا امروز (۲۲ آبان) شاخص کیفیت هوای تهران، ۱۱ روز در شرایط قابل قبول و ۱۱ روز بالاتر از حد مجاز و در محدوده شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

سید محمدمهدی میرزایی قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: کیفیت هوای پایتخت در مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ روز در شرایط قابل قبول بوده و ۶ روز فراتر از حد مجاز و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه شرایط موجود، نشانگر کاهش قابل‌ ملاحظه روزهای آلوده پایتخت از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته است، اظهار کرد: این در حالی است که به جز ماه‌های شهریور و آبان، در سایر ماه‌های امسال، کیفیت هوای سال ۱۴۰۲ مطلوب‌تر از سال ۱۴۰۱ بوده است.

میرزایی قمی با بیان اینکه امروز، ششمین روز متوالی است که کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، تصریح کرد: در تمام این روزها آلاینده شاخص، ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون بوده و آلوده‌ترین روز، روز گذشته (۲۱ آبان) با شاخص ۱۱۴ بوده است.

مدیرعامل شرکت کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه تداوم شرایط جوی پایدار و عدم وزش باد موثر در اکثر روزهای ماه جاری، انباشت آلاینده‌ها را در پی داشته است، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته، سرعت باد در بیش از ۷۰ درصد ساعات شبانه‌روز، حدود ۲ متر بر ثانیه بوده که این شرایط، منجر به کاهش امکان تهویه مناسب آلاینده‌ها از جو گردیده است.

انتهای پیام/

۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 45178

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =