برگزاری دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی کشور به میزبانی نمایشگاه شهر آفتاب

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب از برگزاری دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی از یکم تا سوم آذرماه در محل نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب؛ عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل این نمایشگاه درباره برگزاری مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی کشور در این مجموعه نمایشگاهی توضیح داد: دهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی از یکم تا سوم آذرماه در سالن ملل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته ملی رباتیک فیرا، با همکاری انجمن رباتیک ایران و انجمن شرکت‌های رباتیک و مکاترونیک اتاق بازرگانی تهران، متولی رویداد مذکورند. اهمیت مسابقات پیش‌رو از این حیث است که به نوعی انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۴ فیرای برزیل در ایران محسوب می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با اشاره به آماده‌سازی تیم‌ها پیش از برگزاری مسابقات افزود: روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه، تیم‌ها مشغول آماده‌سازی در محل نمایشگاه خواهند بود و علاقه‌مندان از جمله دانشجویان و دانش‌آموزان، از یکم تا سوم آذرماه می‌توانند این مسابقات را در نمایشگاه شهر آفتاب دنبال کنند.

تقدسی‌نژاد با اشاره به اهمیت حمایت از فعالیت‌های علمی و دانشجویی در سطح ملی گفت: مسابقات علمی و کاربردی رباتیک از سال‌های گذشته در کشور آغاز شده و نمایشگاه شهر آفتاب از برگزاری دهمین دوره این رویداد و رویدادهای مشابه استقبال می‌کند.

وی افزود: فضای نمایشگاهی ظرفیت انعکاس فعالیت‌های علمی و پژوهشی را دارد و این ظرفیت، حلقه اتصالی میان دانشگاه، صنعت و علاقه‌مندان باشد.

تقدسی‌نژاد در پایان ضمن اشاره به جایگاه ویژه ایران در رویدادهای جهانی حوزه رباتیک و هوش مصنوعی گفت: رئیس کمیته ملی رباتیک ایران، نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک و هوش مصنوعی بوده و کشورهایی از جمله ژاپن، کره، هند، چین و امارات از قاره آسیا و آلمان، بلژیک، فرانسه و انگلیس از قاره اروپا عضو فعال فدراسیون جهانی رباتیک و هوش مصنوعی‌اند.

انتهای پیام/

۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: 45240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =