انبوه‌سازی واگن داخلی از آبان۱۴۰۲رسما آغاز شد/ براساس دستور شهردارتهران تسریع تولید را در اولویت قرار دادیم

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران گفت: برای تولید انبوه باید فضا و مسیر تولید تبیین شود ، امروز تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شد و ما براساس دستور شهردار خود را موظف به سرعت بیشتر برای تولید انبوه می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضاشیخ طاهری، مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در در جمع خبرنگاران گفت: پروژه قطار ملی ۵ سال پیش کلید خورد. فاز اول تولید واگن های نمونه و اخذ تاییدیه ها بود که این تاییدیه ها انجام شد. این فاز  از سال ۹۸ آغاز شد و شرکت واگن سازی تهران بستر اصلی این ایده بود. در آبان ۱۴۰۲ کارگروه موفق به اخذ تاییدیه شد و کار تولید انبوه آغاز شده است.

براساس دستور شهردارتهران تولید انبوه واگن داخلی را سرعت بخشیدیم
وی ادامه داد: برای تولید انبوه باید فضا و مسیر تولید تبیین بشود و امروز تفاهم نامه هایی با حضور تامین کنندگان انجام شد و چارچوب وظایف این تامین کنندگان و تولید کنندگان داخلی که اهم آن اخذ تاییدیه های مورد نیاز است، منعقد شد. بدنه این واگن ها در کارخانه ما تولید شد، ما برای تامین این ناوگان جدی هستیم و براساس  دستور شهردار خود را موظف به سرعت بیشتر برای تولید انبوه می دانیم.

طراحی و تولید قطارها ۸۵ درصد داخلی‌سازی شده است
شیخ طاهری با بیان اینکه لازم است تمام تولید کنندگان داخلی راه اخذ تاییدیه را از طریق کارگره طی کنند، خاطرنشان کرد: قرارداد ۱۱۳ دستگاه تبدیل به ۱۵ قطار ۷ واگنه و یک دستگاه ۸ واگنه می‌شود. از این ۱۵ قطار بدنه سه رام قطار آماده شده است ولی تجهیزات توسط تولیدکنندگان داخلی بر اساس چارچوب تفاهمات تامین می شود تا با سرعت بیشتر به سمت مونتاژ نهایی واگن‌ها برویم. از نظر طراحی و تولید این قطارها به میزان ۸۵ درصد داخلی سازی شده است؛ این در حالی است که از ابتدای ساخت مترو نهایت داخلی سازی ۳۰ درصد بوده است.


مدیرعامل شرکت واگن سازی گفت: با متروی تهران این تعداد را در قالب یک قرارداد سه ساله پیش می بریم و باید میانگین سالی ۵ قطار ۷ واگنه وارد ناوگان بشود. زمانی درباره قطار ملی در کشور حرف می‌زنیم که یک تجربه ۲۰ ساله مونتاژ داشتیم. مجموعه واگن سازی تهران با نگاه به تجربه داخلی ایجاد شده است و امیدوارم که این مجموعه  تلاش کند که با حداقل خطا و بیشترین کیفیت کار را تولید کند.


وی در پایان گفت: مونتاژ نهایی در تهران انجام می شود ولی از ظرفیت تمام تولیدکنندگان استفاده می شود. قرارداد فعلی با متروی تهران است اما بعضی کلانشهرهای کشور برای خرید واگن‌ها از مجموعه واگن سازی بازدید کردند.
انتهای پیام/

۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 46225

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =