ایجاد حباب در بازار مسکن به دلیل اقدامات سودجویانه برخی در تعاونی‌های مسکن

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقدامات عده‌ای سودجو در زمینه ساخت مسکن موجب افزایش قیمت و ایجاد حباب در بازار مسکن می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود با اشاره به لزوم رفع مشکلات تعاونی های مسکن در راستای تأمین مسکن شهروندان تهرانی، گفت: در سال‌های اخیر فعالیت تعاونی‌های مسکن با مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی و تأخیر در تأمین زمین و مجوزها مواجه بوده است. به طوری که این مشکل در مناطق غربی شهر که عمدتاً ساخت و سازهای تعاونی ها مجوز دارند، نمود پیدا کرده و موجب طولانی شدن روند ساخت و تحویل به مردم شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی سودجو نیز  اقدام به دریافت پیش پرداخت برای ساختمان هایی کرده اند که حتی فاقد مجوزهای ساخت است و ادامه روند فعلی تعاونی‌ها می‌تواند آثار غیرقابل جبران داشته باشد. این امر موجب افزایش قیمت مسکن و ایجاد حباب در قیمت مسکن می شود.

شمس احسان همچنین تصریح کرد: با توجه به حساسیت مدیریت شهری به مسئله مسکن شهروندان انتظار می رود که شهردار تهران گزارشی از وضعیت تعاونی های مسکن به ویژه در غرب تهران تهیه و دستورالعمل اجرایی مشخص برای حل مشکلات تعاونی‌های مسکن با محوریت شهرداری تهیه و ابلاغ کند.

انتهای پیام/

۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 47175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =