مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی ساماندهی می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در طرحی که برای ساماندهی مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی پیش‌بینی شده راه‌اندازی این مراکز در پهنه‌های مسکونی مجاز نخواهد بود و صرفاً در پهنه‌هایی همچون خیابان‌های اصلی امکان راه‌اندازی وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی در دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت ساماندهی نحوه استقرار واحدها و مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی با بیان اینکه مصوبه ای در شورا وجود داشته که اجازه می داده که راه اندازی مراکز دامپزشکی در مناطق مسکونی نیز قابل انجام باشد، اظهار کرد: این پدیده با منطق شهرسازی سازگاری ندارد. در این منطقه پهنه بندی ها به گونه ای است که حداقل مزاحمت برای منازل مسکونی ایجاد شود و به همین دلیل مشاورین در طراحی شهری به گونه ای عمل می کنند که پهنه های کار و فعالیت در فضای مناسبی قرار بگیرد و تداخلی ایجاد نشود.

وی افزود: صرفاً برای سکونتگاه خدمات پشتیبان در نظر گرفته شده، اما در ظاهر راه اندازی مراکز دامپزشکی برای ساکنین پایتخت در کوچه هایی که کاملاً جنبه های فرعی دارند، باعث مزاحمت شده است؛ در طرحی که پیش بینی شده راه اندازی این مراکز در پهنه های مسکونی مجاز نیست و صرفاً در پهنه هایی همچون خیابان های اصلی امکان پذیر خواهد بود و امیدواریم به ساماندهی این موضوع در سطح شهر منجر شود.

گفتنی است یک فوریت ساماندهی نحوه استقرار واحدها و مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید و بررسی جزئیات این طرح به جلسات آینده شورا موکول شد.

انتهای پیام/

۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 47347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =