در زمان تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هنگام وقوع هر نوع حادثه، شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تماس می‌گیرند؛ اما به چه نکاتی باید در هنگام تماس توجه کرد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ هر لحظه ممکن است که حادثه‌ای در هر نقطه رخ دهد، حریق، سقوط در چاه و یا موارد مشابه، اما در هنگام تماس با سامانه ۱۲۵ به چه نکاتی باید توجه کرد. در ابتدا شهروندان باید خونسردی خود را حفظ کنند و آدرس محل حادثه را به شکل دقیق به اپراتور سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کنند.

به دلیل تشابه اسمی بسیار از خیابان و کوچه‌های شهر بهتر است که آدرس را از میدان و خیابان اصلی شروع کنید. اگر آدرس محل حادثه پیچیده است، یک نفر را برای راهنمایی آتش‌نشانان در مسیر قرار دهید. حتما بعد از تماس با اپراتور سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، تلفن خود را در دسترس نگه دارید، اپراتورهای ستاد فرماندهی هر لحظه ممکن است که برای کسب اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیرند و پاسخ‌گو نبودن شما ممکن است که مشکلاتی ایجاد شود.


جزئیات مربوط به حادثه را خیلی دقیق به کارشناس مرکز پاسخگویی ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام کنید چون آنها متناسب با اطلاعات شما نیرو و تجهیزات به محل حادثه اعزام می‌کنند.

همچنین سعی کنید با مدیریت خود مسیر منتهی به محل حادثه را برای عبور و مرور نیروهای سازمان آتش‌نشانی باز نگه‌ دارید.

شغل آتش‌نشانی به دلیل شرایط فیزیکی سخت، خطرناک و نیاز به آمادگی جسمانی و روحی بالا، از مشاغلی است که از پرتنش‌ترین و پرفشارترین شغل‌ها محسوب می‌شود. همچنین شرایط جوی و محیطی نامطلوب، خطرات حاصل از حریق، احتمال وقوع حوادث ناگوار و تأثیرات ذهنی و فیزیکی طولانی مدت، این شغل را به یکی از مشاغل پرچالش تبدیل کرده است. هر چقدر شهروندان اطلاعات درست و دقیقی از حادثه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی بدهند، کمک شایانی به آتش نشانان خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 47355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =