از دستگیری خواهران جیب‌بر تا پایان راه سارقان بالکن رو

شهر از حوادث رخ‌داده در تهران و برخورد پلیس با متخلفان طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ "کیومرث حسنوند" سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت، درباره اهم حوادث منتهی به امروز -دوشنبه یازدهم دی ماه ۱۴۰۲- گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته های اخیر، درخصوص سرقت لوازم موتورسیکلت در محدوده " گاندی" تهران، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۰۳ این پلیس قرار گرفت و ماموران موفق به دستگیری سارق شدند و با دستگیری این سارق دستگیری مالخر اموال مسروقه نیز در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: مأموران کلانتری ۱۰۳ گاندی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، درنهایت در روز گذشته هویت متهم پرونده را که از مالخران سابقه دار بود شناسایی کردند.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهم مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه مالخر اموال مسروقه را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی به ۲۰ فقره مالخری قطعات مسروقه در محدوده خیابان " تهران "اعتراف کرد.

سرهنگ حسنوند در پایان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: شناسایی مال باختگان در دستور کار کلانتری ۱۰۳ گاندی قرار گرفت.

رمزگشایی از ۳۵ فقره جیب بری در تهران


سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ سارق جیب بر زن که از مسافران مترو و شرکت اتوبوسرانی سرقت می کردند خبرداد و گفت: در پی وقوع سرقت های سریالی از شهروندان به روش جیب بری در سطح شهر تهران (BRT و مترو و فروشگاه ها) موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با بررسی های میدانی دریافتند؛ ۲ خواهر با حضور در معابر و مکان های شلوغ مانند مترو و بی ار تی و فروشگاه ها با همکاری یکدیگر با شیوه تنه زدن اموال با ارزش مسافران و افراد حاضر در مکان های شلوغ را سرقت به سرعت از محل متواری می شوند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه با استفاده از سرنخ هایی به دست آمده موفق شدند مخفیگاه متهمان را در جنوب شهر تهران شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی هر دو متهم را در یک عملیات پلیسی در مخفگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان، ۹ دستگاه گوشی لمسی، ۵ قطعه سیم کارت، ۵۷ حلقه انگشتر زنانه و مردانه، ۳۹ رشته گردنبند و دستبند، ۲۴ عدد گوشواره، یک عدد افشانه گاز اشک آور، ۱۳ فقره کارت مترو، ۱۸ عدد رم گوشی و تعدادی کارت و مدارک شناسایی متعلق به افراد مختلف کشف شد، عنوان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به ۳۵ فقره جیب بری با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

سردار ولی پور گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: هر ۲ متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، جهت کشف دیگر جرائم و شناسایی مال باختگان در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار دارند.
 

پایان راه سارقان بالکن رو


سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یکی از اعضای باند سرقت منزل در جنوب غربی استان تهران خبر داد و افزود: در پی وقوع سرقت های سریالی از منزل شهروندان در جنوب غربی استان تهران به روش بالکن روی، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی رصدهای اطلاعاتی شبانه روزی انجام شده به دست آوردند یکی از سارقان حرفه ای با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری به همراه ۲ تن از همدستانش در محل های سرقت حاضر شده اند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کردند، ادامه داد: پس از هماهنگی های قضائی متهم در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و خودرویی که متهمان با آن به محل های سرقت مراجعه می کردند کشف و توقیف شد.

وی در ادامه تصریح کرد: متهم در بازجویی های ابتدایی منکر حقیقت و هرگونه سرقت شده که پس از ارائه شواهد و مدارک نامبرده لب به اعتراف گشود و به تعداد ۵ فقره سرقت با همکاری همدستانش معترف شد. متهم با صدور قرار قانونی برای کشف سایر جرائم احتمالی و دستگیری سایر متهمان پرونده قرار دارند.

انتهای پیام/

۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 47426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =