کدام مناطق پایتخت به لحاظ سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز فقیرترند؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز در برخی مناطق شهرداری تهران نسبت به دیگر مناطق پایین تر است که در برنامه مدیریت شهری رسیدگی به آن مدنظر است.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر، درخصوص وضعیت مناطق پایتخت از لحاظ برخورداری از سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز اظهار کرد: مناطق ۹، ۱۰، ۱۳ و ۱۷ سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز نسبت به دیگر مناطق بسیار کمتری دارند.

وی با اعلام اینکه این مناطق بافت متراکم و فرسوده دارند، یادآور شد: این نوع بافت باعث می‌شود که اگر قرار باشد به عنوان مثال ورزشگاهی در این مناطق راه‌اندازی شود، زمین به سختی در دسترس قرار بگیرد؛ چراکه با توجه به ریزدانه بودن املاک، حتی برای تملک چند متر باید تعداد زیادی ملک را تملک کرد تا بتوان یک بوستان ساخت.

نادعلی همچنین تصریح کرد: با توجه به چنین شرایطی، تملک املاک باید روند قانونی خود را طی کند که هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر است؛ لذا باید در لایحه بودجه سهم بیشتری برای این مناطق در نظر بگیریم و نباید نگاه مساوی به مناطق از لحاظ سرانه‌ها داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه باید در بودجه سال آینده مناطقی را که با کمبود رو به‌رو هستند، در اولویت قرار دهند، بنده هم شخصاً این موضوع را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/

۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 47456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =