انتقاد امانی از صدا و سیما

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد کشته‌های حوادث ترافیکی در سطح شهر افزایش یافته است، یادآور شد: در صدا و سیما و سطح شهر هیچ نشانه‌‍ای از آموزش نمی‌بینیم.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در دویست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بند ۳ قانون تشکیلات، اظهار کرد: بنده بازدیدی از محله درکه داشتم و در ۲۰ اردیبهشت ماه گزارش را به شهردار تهران منعکس کردم و در بند پنج آن اعلام شد که طرح تفصیلی آن تاریخی-روستایی لحاظ شده و قرار بوده طرح جدیدی برای نوسازی بافت فرسوده و بازگشایی معابر اجرایی شود که از شهردار تهران درخواست دارم این طرح به اجرا برسد.

وی افزود: با همکاری شهرداری منطقه و سازمان نوسازی طرح موضعی تهیه شده و رئیس سازمان نوسازی اعلام کرد که به مدت چهار ماه است در انتظار طرح ترافیکی آن هستند. از حوزه حمل و نقل و ترافیک تهران درخواست داریم این طرح در اولویت قرار بگیرد و تا پایان سال به کمیسیون ماده پنج ارسال شود.

امانی با تأکید بر اهمیت آموزش شهروندی، خاطرنشان کرد: بنده هیچ نشانه ای از آموزش شهروندی در سطح شهر نمی بینم؛ در حالی که در اصلاح و ارتقاء رفتار ترافیکی شهروندان نیاز به آموزش وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد کشته های حوادث ترافیکی در سطح شهر افزایش یافته است، یادآور شد: این آمار طی سالهای اخیر روند افزایشی داشته و اخیراً در جلسه شورای ترافیک استان آمارهای تکان دهنده ای از تصادفات به ویژه تصادف موتورسواران ارائه شد. بخشی از اقدامات برای کاهش این آمار، تجهیزات است و بخش مهم آموزش شهروندان است اما ما در صدا و سیما و سطح شهر هیچ نشانه ای از آموزش نمی بینیم.

امانی با اشاره به کمبود آموزش در نظافت شهر و رفتار شهروندان با درختان و فضای سبز، گفت: ضعف اطلاعات شهروندان و عدم آشنایی آنها با ضوابط باعث تشکیل پرونده های زیادی در کمیسیون ماده ۷۷ شده است. مردم از ضوابط رابطه با شهرداری اطلاعی ندارند و همین نیز باعث تشکیل پرونده هایی شده است.

وی به عدم آشنایی مردم با ضوابط شهرسازی اشاره کرد و افزود: سوال من این است که حوزه فرهنگی و اجتماعی چه برنامه ای برای آموزش شهروندان در بخش های مختف دارد؟ ما صدها بیلبورد در سطح شهر داریم اما چه تعداد از آنها به مسائل آموزشی برای ارتقاء فرهنگ شهروندی اختصاص یافته است؟ بنده هیچ سهمی ندیدم و از برنامه شهرداری نیز اطلاع ندارم لذا تذکر جدی به حوزه فرهنگی و اجتماعی برای پرداختن به آموزش شهروندی می دهم.

حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز با بیان اینکه پاسخ در برابر جنایات تروریستی در کرمان در سریعترین فرصت داده شد، گفت: این اقدام اطلاعاتی و عملیاتی بود؛ شب گذشته که افسران ارشد موساد در اربیل جلسه تشکیل دادند، حمله موشکی انجام شد. اگر کسی مقابل منافع ما بایستد ما قدرت دفاع از خود را داریم.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 48159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =