آتش‌سوزی بیمارستان گاندی مهار شد/ ۵ بار اخطار ناایمنی به بیمارستان داده شده است

آتش‌سوزی بیمارستان گاندی مهار شده  و تحت کنترل است.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد آتش‌سوزی بیمارستان گاندی گفت: آتش سوزی بیمارستان گاندی مهار شده  و تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه ۱۲ ایستگاه با تجهیزات در محل آتش‌سوزی حاضر شدند، گفت: بعد از تخلیه بیماران باز هم به جستجو پرداختیم تا از تخلیه کامل مطمئن شویم.

وی ادامه داد: ۵ نردبان بلند در محل اطفای حریق حاضر است و آتش‌سوزی در نمای ساختمان کاملا خاموش شده‌است و عملیات لکه گیری و تخلیه دود در حال انجام است.

ملکی تاکید کرد: حضور و آماده‌باش آتش‌نشانان در محل همچنان ادامه دارد.

وی در توضیح بیشتر درباره این حادثه گفت: ساعت۱۸:۲۰ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی در محوطه بیمارستان گاندی خیابان ولیعصر اعلام و بلافاصله ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند. 

ملکی افزود: قسمت مهمانپذیر بیمارستان با حدود ۱۷ طبقه با نمای کامپوزیت قابل اشتعال کاملا شعله ور بود. زمانی که نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند آتش به قسمت زیادی از  بخش های داخلی نفوذ کرده بود. از بالا نمای سوخته به پایین سرایت و همه را شعله ور می‌کرد. 

ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان همزمان با عملیات اطفای حریق، عملیات نجات را آغاز و همه افراد را به سلامت از قسمت خارج کردند. نیروها به قسمت اصلی بیمارستان نفوذ کرده و در هر طبقه نفراتی مستقر شدند تا از سرایت آتش به قسمت داخل بدنه اصلی بیمارستان جلوگیری شود. از سرایت آتش به داخل ساختمان اصلی بیمارستان جلوگیری شد. دود به همه طبقات نفوذ کرده بود. که در حال خروج دود هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا همه بیماران خارح و جستجوی مجدد برای سومین بار آغاز شد. تا به این لحظه مورد مصدوم یا تلفات جانی اعلام نشده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی همچنین گفت: تاکنون ۵ مرتبه به بیمارستان گاندی اخطار ناایمن بودن داده شده‌بود که آخرین بار آبان ماه بوده است.

 وی در پایان تاکید کرد: در این حادثه آتش نشانی از حیث تجهیزات با هیچ‌کمبود و مشکلی مواجه نبود.

انتهای پیام/

۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
کد خبر: 48666

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =