آتش‌نشانان، شجاعت و غیرت را معنا کردند/ ناایمن بودن ساختمان‌های امدادی به هیچ‌وجه قابل قبول نیست

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پیامی از تلاش آتش‌نشانان برای مهار آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی و نجات جان شهروندان قدردانی کرد.

به گزارش شهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی طی ساعات اخیر با صدور پیامی از تلاش آتش‌نشانان برای اطفاء حریق و نجات جان شهروندان تقدیر کرد و همچنین خواستار دستور عاجل رئیس‌جمهور مبنی بر ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن و پرخطر شد.

در متن این پیام آمده است: 

"در شرایطی که حادثه تلخ آتش‌سوزی بیمارستان گاندی، جان ده‌ها شهروند تهرانی را به خطر انداخته بود بار دیگر شیرمردان دلیر آتش‌نشان شهرمان، شجاعت و غیرت را در خطرگاه شعله و آتش معنا کردند.

بدینوسیله مراتب سپاس و قدردانی خود را از همه عزیزانی که در سازمان‌های امدادی و خدمت‌رسان، به‌ویژه همکاران خدوم، شجاع و ایثارگرمان در سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌دارم و از اینکه با سرعت عمل و تلاش بی‌وقفه خود جلوی یک فاجعه بزرگ را گرفتند تشکر می‌کنم. 

امیدوارم اخطارهای چندباره سازمان آتش‌نشانی مبنی بر ایمن‌سازی ساختمانهای ناایمن جدی گرفته شود و دستگاه‌های مسئول در خصوص اخطارهای سازمان آتش‌نشانی، اقدام سریع، قاطع و قانونی خود را صورت دهند تا پس از این شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

ساختمان این بیمارستان در رسته ساختمان‌های پرخطر بوده و پنج‌بار اخطار دریافت کرده است؛ سه‌بار در کمیته رفع خطر منطقه طرح موضوع ناایمنی بیمارستان در دستور بوده و دستورالعمل ایمنی به مالکین ابلاغ شده است اما متأسفانه موضوع با پیگیری مناسب روبه‌رو ‌نشده است.

وجود حدود ۲۰ هزار ساختمان بسیار پرخطر و پرخطر در کلانشهر تهران هیچ توجیهی ندارد.

در صدر توجهات باید ساختمان‌های امدادی، خدمت‌رسان و دولتی، ایمن‌سازی شوند و وجود ساختمان ناایمن در این مجموعه‌ها به‌هبچ‌وجه قابل قبول نیست. در این راستا از رئیس محترم جمهور و وزیر محترم کشور می‌خواهم دستور رسیدگی عاجل صادر فرمایند."

انتهای پیام/

۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
کد خبر: 48670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =