آغاز طرح «فرآموز سیار» در ۲۲ مدرسه منطقه ۱۵

سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ از اجرای برنامه‌های توانمندسازی و مهارت‌آموزی به کودکان و نوجوانان با هدف کنترل خشم و مهارت‌های دوستیابی در قالب مراکز «فرآموز سیار» خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی مالمیر سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه با اشاره به کارکرد مراکز «فرآموز سیار»، افزود: در طرح فرآموز سیار برنامه‌های آموزشی با رویکرد آموزش مهارت‌های رفتاری به دانش آموزان اجرا و در قالب این برنامه‌ها دانش آموزان ۲۲ مدرسه باب الرضای تهران از خدمات آموزشی ارائه شده بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: طرح فراموز سیار در مدارس پسرانه با موضوع "کنترل خشم" و در مدارس دخترانه با موضوع "مهارت‌های دوستیابی" به منظور ارتباط دانش آموزان با محیط اطراف و حل مشکلات خود و جامعه و جلوگیری از واکنش‌های نابهنجار اجتماعی و رفتارهای پرخطر اجرا می‌شود.

مالمیر در ادامه گفت: فرآموز سیار در قالب یک گروه آموزشی متخصص و هنری به شکل سیار در ۱۱مدرسه دخترانه و ۱۱ مدرسه پسرانه‌ ابتدایی منطقه ۱۵ با اولویت محله‌های کم برخوردار حضور یافته و با روش‌هایی از جمله نمایش، قصه‌گویی، مسابقه در تعامل با مخاطبان، خدمات آموزشی سلامت محور را به گروه هدف ارائه می‌کند.

 وی اظهار کرد: آموزش مهارت‌های رفتاری و زندگی در سنین کودکی و نوجوانی در شکل دادن به رفتارهای سالم و منطقی در دیگر ادوار زندگی از جوانی تا سالمندی نقش به سزایی دارد و ضروری است که افراد جامعه از سنین کودکی و نوجوانی به صورت تعاملی این مهارت‌ها را بیاموزند تا بتوانند در آینده با فراز و نشیب‌های گوناگون زندگی به شیوه موثری روبرو شوند.

طرح فراموز سیار از ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۱ بهمن ماه در مدارس منتخب باب الرضای تهران اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 48820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =