تدوین لایحه عوارض ساختمانی سال ۱۴۰۳ شهر تهران با محوریت عدالت شهری

لایحه عوارض ساختمانی سال ۱۴۰۳ شهر تهران در مراحل نهایی تدوین قرار دارد و این هفته به شورای اسلامی شهر تهران ارسال می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، جلسات نهایی بررسی لایحه عوارض ساختمانی شهر تهران برای سال ۱۴۰۳ با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران برای ارسال به شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. این لایحه طی جلسات متعدد کارشناسی اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران با شهرداری های مناطق ۲۲ گانه و با درنظر گرفتن نرخ تورم سال آینده و مبتنی بر عدالت شهری، کاهش فاصله شمال و جنوب و منطقی کردن عوارض، تدوین شده و رکن اصلی آن، قانون درآمدهای پایدار است. از ویژگی های لایحه عوارض ساختمانی شهر تهران سال ۱۴۰۳ می توان به شفافیت در تعیین عوارض و همچنین ساده سازی لایحه برای سهولت محاسبه توسط شهروندان، اشاره کرد.

در نظر گرفتن تخفیف ویژه عوارض ساختمانی برای بافت های فرسوده و همچنین اعمال تسهیلات قانونی برای خانواده شهدای مدافع سلامت، خانواده شهدای آتش‌نشان، معلولین، زنان سرپرست خانوار، نخبگان علمی به تأئید بنیاد ملی نخبگان کشور، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا، اسرا و مفقودالاثرها به تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور در جبهه و خانواده جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر به تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، بیماران خاص و خانواده ایشان به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خانواده‌های با حداقل ۳ فرزند کمتر از ۲۰ سال (دختر یا پسر) و ... از دیگر ویژگی های لایحه مذکور محسوب می شود.

لایحه عوارض ساختمانی شهر تهران برای سال ۱۴۰۳ اکنون با نظارت مستقیم حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مراحل نهایی تدوین قرار دارد و این هفته به شورای اسلامی شهر تهران ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 48826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =