از مدیریت شهری تهران تشکر می‌کنم/ افزایش ۳ برابری صدور پروانه نوسازی در پایتخت

معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد سه برابری صدور پروانه در بعضی از مناطق شهر تهران خبرداد.

محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پیرامون نوسازی  تهران اظهار کرد: ما درمجموعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی شهری، شهرداری ها را به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی و دولت قلمداد می‌کنیم که این خیلی بار معنایی ویژه ای دارد.


وی افزود: شهرداری ها رقیب و طرف ما نیستند شریک ما هستند؛ آن هم شریک راهبردی. ما در حوزه بازآفرینی اساسا فکر می‌کنیم که این کار توسط شهرداری ها باید انجام شوند، شهرداری ها کف میدان هستند و اگر حادثه ای هم اتفاق بیفتد باز شهرداری باید آنرا جمع کنند. سیاست ما این است که به نحو مقتضی از شهرداری ها حمایت کنیم، هم حمایت معنوی و هم مادی که بتوانند به جریان نوسازی شهری و عمران شهری شتاب بدهند.


معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شهرداری‌ها می‌توانند پیش‌رانان نوسازی شهری باشند و حتی اعضای شورای شهر از نگاه ما سفیران باز آفرینی قلمداد می شوند. اینها هستند که مردم را مطلع و آگاه می‌کنند که بتوانند از حق و حقوق خودشان استفاده کنند و بتوانند همشهری ها و موکلین خودشان و کسانی که آنها را به عنوان نماینده و عضو شورای شهر انتخاب کردند را نجات بدهند.

معاون وزیر راه با بیان اینکه تشکر ویژه ای از مدیران شهر تهران دارم که از دوره جدید مدیریت شهری همراهی و تعامل ویژه ای با مجموعه وزارت راه و شهرسازی به ویژه در موضوع بازآفرینی شهری دارند و نتیجه این تعامل این شده است که با اجرای بحث تشویقی در شهر تهران آمار صدور پروانه های نوسازی در پایتخت نسبت به قبل از بسته تشویقی افزایش قابل توجهی یافته به طوری که در برخی از محله ها این آمار سه برابر شده است.


وی خاطرنشان کرد: در طول دولت سیزدهم در شهر تهران ما بیش از ۴۲هزار واحد در دست ساخت و نوسازی داریم. نزدیک به  هزار واحد هم به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/

۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۸
کد خبر: 51606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =