در تلاشیم تا در همه محلات تهران ظرفیت ورزشی ایجاد کنیم

شهردار پایتخت گفت: در تلاشم تا در همه محلات ظرفیت‌های لازم برای ورزش‌های خاص و ورزش‌هایی که اشتیاق به آنها بیشتراست را فراهم کنیم

به گزارش خبرنگار شهر،اختتامیه دومین دوره رقابت های قهرمان شهر و نخستین دوره مسابقات کلانشهرها عصر امروز - دوم اسفند ۱۴۰۲- با حضور وزیر ورزش، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران‌ اظهار کرد: «قهرمان شهر۱» سال گذشته با یک رویکرد ابداعی آغاز شد و ۶۰۰ هزار نفر در آن شرکت کردند.

امسال بیش از یک میلیون نفر در «قهرمان شهر۲» شرکت و در استان های مختلف باهم رقابت کردند و نهایتا شهرهای قهرمان کشور معرفی شدند.


زاکانی با بیان اینکه در تهران در یک حرکت جدی قهرمان شهر در چند رشته ورزشی برگزار شد، ادامه داد: این حرکت ایجاد یک حس عمومی و یک نشاط اجتماعی و یک رقابت صمیمی بین بخش بزرگی از مردم تهران است؛ چراکه یک میلیون نفر در آن شرکت کردند.


شهردار تهران گفت: بخش زیادی از مردم تهران در این برنامه باهم رقابت می کنند و در نتیجه پایه و اساس ظرفیت های قهرمانی و اعتبار ملی می‌شود.


وی با بیان اینکه ما مفتخریم کار جدی که سال گذشته ابداع شد امسال با رویکرد بهتری دنبال شده است، اظهار کرد: می شود برای سال آینده از نظر کیفیت و  جمعیت کار را بیشتر گسترش داد و بالاتر از مرزهای جغرافیایی کشور برد و این ایده را منتقل کرد.

شهردار پایتخت تاکید کرد: بسیاری از ظرفیت‌های ورزشی که در تهران وجود دارد متعلق به مجموعه‌های مدیریت شهری است و باز هم به همین میزان اکتفا نمی‌کنیم و به دنبال این هستیم که در همه محلات ظرفیت های لازم برای ورزش های خاص و ورزش هایی که اشتیاق به آنها بیشتراست را فراهم کنیم. همچنین دنبال می کنیم تا پایه ۳ مجموعه ورزشی بزرگ را در شهر تهران بگذاریم و در کنار آن کار دیگری که دولت انجام می دهد ایجاد یک ورزشگاه بزرگ ملی و فراملی در بخشی از تهران است تا بتوان ظرفیت های ورزشی تهران را افزایش دهیم. 

وی افزود: باید دست به دست هم دهیم تا هم توسعه کمی و هم توسعه کیفی و تنوع فعالیت ها را داشته باشیم تا این ظرفیت عظیم خفته در متن جامعه را به عرصه و سطوح ملی و بین المللی بکشانیم و در سطح محلات خروجی و حاصل کارهای ما در سلامت و نشاط و هویت بخشی و تعلق منطقه ای نمود داشته باشد و در سطح ملی شاهد شناخت استعدادها و قهرمانان ملی و جهانی باشیم. 

به گزارش شهر، علیرضا زاکانی در مراسم اختتامیه دومین دوره رقابت های قهرمان شهر و نخستین دوره مسابقات کلانشهرها اظهار کرد: افتخار داریم که قهرمان شهر را با پیروزی و افتخار جوانان مان پشت سر می گذاریم. وعده ای که در سال اول داده شد این بود که این مسابقات در سطح ملی برگزار خواهد شد.

وی با پرداختن به اختتامیه این مسابقات ادامه داد: مفتخریم که مسئولیت های ورزش عمومی و مقدمه ورزش قهرمانی برعهده شهرداری هاست و افتخار داریم که در این رقابت زمینه استعدادیابی را فراهم می کنیم.

وی تاکید کرد: کشف استعدادها و ایجاد زمینه رقابت افراد با هم و ایجاد روحیه بشاش و ورزش دوستی در جامعه از اهداف مسابقات «قهرمان شهر و شهر قهرمان» است که به انجام رسید.

زاکانی گفت: امیدواریم مقدمات بین المللی کردن این حرکت مردمی را هم با حمایت شهرداری ها، وزارت ورزش و دولت انقلابی داشته باشیم.

انتهای پیام/

۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
کد خبر: 50246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =