رقابت نوجوانان تهرانی در مسابقه سرود «هم‌سُرا »

مسابقه سرود «هم‌سُرا» به مناسبت تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان و با هدف راه‌اندازی گروه سرود نوجوانان فرهنگسراها، خلق اثر هنری ماندگار و کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان در فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ مسابقه سرود «هم‌سُرا» با موضوع تقارن بهار طبیعت و ضیافت معنوی ماه مبارک رمضان با حضور نوجوانان، در فرهنگسراها برگزار می‌شود.

در این مسابقه چند قطعه موسیقی در اختیار فرهنگسراها قرار می‌گیرد تا نوجوانان با هدایت مربی گروه، ضمن انتخاب یکی از قطعات موسیقی، با سرودن قطعه شعری در یکی از موضوعات بهار، رمضان، ایران یا تهران، آن را با موسیقی همگام کرده و با تشکیل یک گروه سرود متشکل از نوجوانان فعال و منتخب فرهنگسرا، با تمرین و همخوانی برای اجرا در حضور داوران آماده شوند.

این مسابقه در ۳ بخش سرایش اشعار سرود، همگام سازی شعر و موسیقی و اجرای سرود طراحی شده است و نوجوانان می‌توانند به صورت گروهی در قالب گروه سرود فرهنگسرا در مسابقه شرکت کنند و در نهایت از هر فرهنگسرا یک گروه به مرحله داوری نهایی راه می‌یابند.

در مرحله داوری نهایی نیز، پس از بررسی معیارهای هنری توسط داوران، ۳ گروه سرود منتخب شهر تهران در آیین پایانی مسابقه تقدیر خواهند شد.

نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نزدیک‌ترین فرهنگسرای محل سکونت خود مراجعه کرده و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 50406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =