استقبال شهروندان از برنامه‌های آموزش محیط زیستی خیابانی منطقه ۶

اداره محیط‌زیست معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه۶ تهران، با اجرای برنامه‌های آموزشی متنوع و جذاب درتلاش است تا ضمن ارتقای سطح دانش و معلومات شهروندان در موضوعات زیست‌محیطی، آنان را برای حفظ و حفاظت از محیط‌زیست تشویق و ترغیب کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛ معاون‌خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قطعه ششم پایتخت دراین‌باره گفت: به همت اداره محیط‌زیست این معاونت، تاکنون ۱۴ خانه محیط‌زیست در۱۴ محله پهنه مرکزی تهران راه اندازی شده است که درطول هفته در سراها، مراکز فرهنگی، نقاط پر رفت‌وآمد و به اصلاح در کف خیابان، برای شهروندان و رهگذران برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی اجرا می‌کنند که مورد استقبال همشهریان نیز واقع شده است.

حسن اختر دانش، افزود: یکی از نکات برجسته و نقاط بالقوه اینگونه آموزش‌های شهری دردل محلات، مشارکت و همکاری شهروندان فعال است. اکنون۱۴ خانه محیط‌زیست منطقه ۶ تهران را خود شهروندان فعال اداره می‌کنند و به همین جهت، میز آموزش و اطلاع‌رسانی آنان مورد استقبال ساکنان قرار می‌گیرد. نکته دیگر اینکه موضوعات محیط‌زیستی و سرفصل‌های آموزشی درنظرگرفته شده به روز است و به همین دلیل مخاطبان این برنامه‌های آموزشی احساس می‌کنند که از وقتشان به نحو مطلوب و شایسته استفاده می‌کنند.

مجید بوربور، مدیر اداره محیط‌زیست شهرداری منطقه۶ تهران نیز با بیان اینکه برای انتخاب و اجرای سرفصل‌های آموزشی درمحلات مختلف، اتاق فکری با حضور مسئولان خانه‌های محیط‌زیست ۱۴ محله راه اندازی شده است، اضافه کرد: در این جلسات هم‌اندیشی که علاوه برمسئولان خانه‌های محیط‌زیست، مدیرستاد راهبردی محلات نیز حضور دارد، درباره مهمترین موضوعات زیست‌محیطی بحث و گفت‌وگو شده و درنهایت برای برنامه‌های آموزشی در محلات تصمیم‌گیری می‌شود.

بوربور در ادامه به یکی از برنامه‌های آموزشی پرمخاطب اشاره کرد و گفت: بحث تولید زباله‌های پلاستیکی و رهاسازی آن درطبیعت و محیط‌زیست و همچنین پیامدها و آثار مخرب آن در زندگی و سلامت انسان‌ها از موضوعاتی بوده که مورد استقبال شهروندان پهنه مرکزی تهران قرارگرفته است. متاسفانه هنوز خیلی‌ها نمی‌دانندکه رهاسازی زباله‌هایی همچون پت و انواع پلاستیک درطبیعت به جز تخریب و آسیب به محیط‌زیست، خطر جدی برای سلامت شهروندان تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 50557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =