نجات جان ۳۰ نفر از آتش‌سوزی در تهرانپارس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات ۳۰ نفر در پی حریق ساختمان اداری در محله تهرانپارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مورد حادثه امروز اظهار کرد: ساعت ۱۱:۱۶ دقیقه ظهر امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی واقع در محل حادثه واقع در تهرانپارس به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله چهار ایستگاه به همراه نردبان هیدرولیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اعلام اینکه آتش‌نشانان ظرف مدت دو دقیقه به محل حادثه رسیدند، یادآور شد: آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل مشاهده کردند که حریق در یک ساختمان پنج طبقه ۱۰ واحدی با کاربری اداری که دارای طبقات منفی نیز بوده، اتفاق افتاده است. کانون حریق در طبقه منفی یک این ساختمان که پارکینگ بود، قرار داشت. در این محل چند خودرو پارک شده بود که دو خودروی سواری کیا موهاوی و پژو پارس در این محل کاملاً شعله ور شده و آتش در حال سرایت به سایر قسمت‌ها بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه با اشاره به این موضوع که دود به طبقات بالایی رسیده و از پنجره‌ها قابل مشاهده بود، گفت: بعضی از ساکنان به سمت پنجره‌ها پناه آورده بودند و درخواست کمک داشتند.

ملکی گفت: آتش‌نشانان به دو گروه تقسیم شدند؛ گروه اول به پارکینگ رفتند و به اطفای حریق، تخلیه دود و ایمن‌سازی پرداختند و  گروه دوم هم از طریق داخل ساختمان و هم با استفاده از نردبان هیدرولیکی، در جستجوی ساکنان بودند که موفق شدند ۳۰ نفر از افرادی را که داخل ساختمان گرفتار شده بودند، از محل خارج کنند. سه نفر از افراد داخل ساختمان دچار دودگرفتگی شدند که به عوامل اورژانس تحویل داده شدند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات در ساعت ۱۲:۴۶ به اتمام رسید. علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 50665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =