کلنگ‌زنی خط ۸ متروی تهران در روزهای آینده/ با استفاده از روش‌های نوین آبیاری مصرف آب تا ۷۰درصد کاهش پیدا می‌کند

شهردار تهران از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات عمرانی خط ۸ متروی تهران در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سومین همایش شهرداران نواحی شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق، حسین نظری معاون خدمات شهری، حمیدرضا صارمی معاون معماری و شهرسازی، حق بین معاون فنی و عمرانی و جمعی از شهرداران و مدیران شهری برگزار شد.

در این همایش علیرضا زاکانی با تقدیر از عملکرد شهرداران نواحی به ویژه در زمینه نگهداشت شهر، گفت: وعده‌ی داده شده به شهرداران نواحی در زمینه ارتقا جایگاه شغلی آنان عملی شد و امروز نیز دستور آن ابلاغ شد.


وی تاکید کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، تهران در حال پوست اندازی است. هر معاونتی بر اساس وظایف خود راهبرد مشخصی برای تحول پایتخت در پیش گرفته‌ است.

کلنگ‌زنی خط ۸ متروی تهران؛ به‌زودی

شهردار تهران ادامه داد: به عنوان مثال در زمینه حمل‌ونقل شورا تصویب کرد رقم قابل توجهی برای خرید خودرو برقی در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد، با ورود این خودروها به ناوگان پایتخت، شاهد تحولی جدی در حمل‌ونقل پایتخت خواهیم بود. یا در حوزه مترو پایان این هفته عملیات ساخت خط ۸ مترو تهران آغاز خواهد شد و به زودی نیز فرآیند ساخت خط ۹ شروع می‌شود.


علیرضا زاکانی پیرامون ارایه خدمات یه شهروندان در قالب اپلیکیشن شهروندی، گفت: سال گذشته از اپلیکیشن شهروندی «شهرزاد» رونمایی شد که بناست در آن حداقل ۱۸ خدمت به شهروندان ارایه شود. به عنوان مثال مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به زودی تمامی تاکسی‌های تهران اینترنتی می‌شود و شهروندان از قبل می‌توانند صندلی خود در تاکسی یا ون‌های شهرداری را رزرو کنند. هم‌اکنون در برخی از خطوط تاکسیرانی نیز این طرح دارد اجرایی می‌شود.

۸۴ درصد از پروژه‌های «امیدوافتخار» به‌صورت کامل در دوره جدید صورت گرفت

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰۰ پویش امیدوافتخار در دوره جدید مدیریت شهری گفت: صفر تا صد، ۸۴ درصد پروژه‌های امید و افتخار به صورت کامل در دوره جدید مدیریت شهری به ثمر رسیده‌است. از این رقم ۶۶ درصد مربوط به مناطق جنوبی شهر تهران است.

شهردار تهران با اشاره به افزوده شدن ۲۰ هزار هکتار فضای سبز به ظرفیت بوستان و باغات پایتخت در صدوششمین پویش امید و افتخار، گفت: ۵۰ درصد از این ۲۰ هزار هکتار فضای سبز، مُثمر است که آبیاری  ۲۵۰ هکتار آن زیر سطحی است، مطابق این شیوه مصرف آب تا ۷۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و بازدهی درختان نیز بین ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند.


علیرضا زاکانی با اشاره به افزایش بودجه مناطق در سال ۱۴۰۳ گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه رشد ۱۲۵ درصدی داشته‌است. در برابر این رشد ۲.۵ برابری بودجه توقع افزایش کار ده برابری از شهرداران نواحی داریم؛ به ویژه در مسئله آسیب‌های اجتماعی.


وی در پایان تاکید کرد: شهرداران نواحی باید اشراف کاملی بر معتادان متجاهر، کودکان کار و متکدیان محلات خود داشته باشند در ساماندهی و مدیریت آنان نقش اصلی را در کنار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ایفا کنند.

گزارش تصویری مرتبط را در این پیوند ملاحظه کنید.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 51006

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =