ترمیم روکش بزرگراه‌های تهران در سه ماه اول ۱۴۰۳

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برنامه ما در سه ماه اول سال آینده ترمیم روکش بزرگراه‌هاست، گفت: سال آینده بخش قابل‌توجهی از این خرابی‌ها رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری امروز -دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲- که در محل پروژه آزادراه شهید شوشتری برگزار شد، در پاسخ به این سوال که باتوجه به موقعیت آزادراه شهیدشوشتری محدودیتی در تردد مردم ایجاد می‌شود یا خیر، اظهار کرد: خودروهای سنگین از بزرگراه بسیج تردد می کنند و ما شاهد بار ترافیکی سنگینی در این منطقه هستیم. با راه اندازی این آزادراه طبیعتا بار ترافیکی این محدوده کم‌ خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در این مدت مدیریت شهری چه میزان به معابر شهر تهران اضافه شده و چند درصد از پروژه های اینچنینی محقق شده است، خاطرنشان کرد: ما باید ۲۷ کیلومتر بزرگراه بسازیم و با توجه  چند پروژه در حال ساخت، تا پایان دوره به هدف می رسیم.

حق بین با پرداختن به هدف گذاری ۹۸ تقاطع در پایتخت ادامه داد: یک عبارت اصلاح و تکمیل تقاطعات است که ما تعریف دیگری در حوزه فنی و عمرانی از آن داریم؛ تحت عنوان اینکه هر کدام از این پروژه ها چند پل دارد؟ ممکن است در طول این دوره مدیریت ۶۰ تقاطع با ۱۰۰ پل تکمیل بشود. بنابراین باید به این‌ نکته نیز توجه بشود. شاید بیش از ۹۸ پل را در قالب ۶۰ تقاطع احداث کنیم. پیش بینی می کنیم که حدود ۵۰ تقاطع که شامل ۱۰۰ پل بشود در پایان دوره تقدیم شهروندان بشود.

معاون شهردار تهران درباره پل حافظ گفت: جمع آوری پل حافظ بسیار دقیق مورد بررسی قرار گرفته است. چون هزینه بهسازی لرزه ای آن بالا و زمان بر است، پیشنهاد ما جمع آوری است. تاثیر ترافیک آن از سمت پلیس انجام شد و به این نتیجه رسیدند که باید زیرگذر طراحی بشود که در سال آینده انجام شدنی نیست. تصمیم این اقدام با معاونت ترافیک است. بنابراین ما طرح مقاوم سازی را داریم و پروژه حفظ خواهد شد.

وی درباره شائبه های کارخانه آسفالت شرق تهران نیز تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی ما در حوزه آسفالت قطعا این کارخانه باید به شهر خدمت رسانی کند. مدارک ما به محیط زیست نیز ارسال شده و منتظر صدور مجوز موقت هستیم. انتظار داریم محیط زیست همکاری کند چراکه موضوع آسفالت در کیفیت هوای پایتخت نیز تاثیرگذار است.

حق بین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هنوز گلایه مندی زیادی از سوی مردم درباره وضعیت آسفالت ریزی مناسب در برخی معابر وجود دارد، عنوان کرد: در موضوع آسفالت کار ما خیلی پیچیده است. نگهداشت باید مستمر باشد وقتی به این موضوع توجه نمی کنیم عقب ماندگی پیش می آید. نمی توان همه معابر را به یکباره آسفالت کرد. سال گذشته در پیک کار ۱۷۰ اکیپ فعال در سطح شهر داشتیم و معادن دیگر پاسخگو نبودند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بیان کرد: یک میلیون و پانصد هزار تن آسفالت را محقق کردیم. جلسات متعددی برای کنترل کمی و کیفی آسفالت پایتخت برگزار کردیم. به پیمانکاران تذکرات جدی دادیم. البته دوستان ما شبانه روز نظارت رندوم و سرزده دارند. در موضوع کیفیت تذکرات کافی و لازم را داده ایم. این موضوع، از مسائل تاکیدی ماست.
ترمیم روکش بزرگراه ها در سه ماه اول سال آینده

وی بیان داشت: وقتی معابر دارای خرابی و ترک است، نفوذ آب باعث خرابی می شود. برنامه ما در سه ماه اول سال آینده روکش بزرگراه هاست. خیلی از بزرگراه ها دارای چاله هستند. اگر با همین شدت کار کنیم سال آینده بخش قابل توجهی از این خرابی ها رفع می شود. در سال جاری تاکید ما روی معابر ساده بود. بزرگراه آزادگان نیز بزرگراه چالشی است. نمی توان روکشی عادی انجام داد.

حق بین در جواب به این پرسش که طرح بزرگراه های دو طبقه به کجا رسید، گفت: فعلا در دستور کار ما نیست. به جهت اینکه در این دوره از مدیریت شهری بحث حذف خودرو بیشتر مد نظر است و توسعه بزرگراه ها بیش از این توجیهی ندارد.

معاون شهردار تهران گفت: به نقطه هدف گذاری شده مان نزدیک هستیم. به طوری که تا پایان سال مالی نزدیک به ۹۰ درصد بودجه را محقق می کنیم. این از نظر مدیریت پروژه های شهری حائز اهمیت است. در این مسیر همراهی همه بسیار مهم است. به نظر ما همه در این توفیق سهم دارند.

وی ادامه داد: با فشردگی درخصوص زمان بندی توانستیم پروژه ها را اجرا کنیم. پیمانکاران تمام قد پای کار آمده اند. اگر پروژه‌ای معارض داشت به آن وارد نشدیم که مردم اذیت نشوند. تمام تلاشمان را می کنیم براساس وعده ها مطالبات مردم را پرداخت کنیم. نگاه معماری ایرانی در طرح های ما مشهود است. در پروژه های جدید حتما این کار اتفاق افتاده تا با بافت مناطق هارمونی داشته باشد.

انتهای پیام/
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 51261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =