نظام‌نامه محلات الگویی محوری برای بهره‌مندی از ظرفیت مردم در مدیریت شهر است

معاون شهردار تهران با پرداختن به نگاه مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی گفت: به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت مردم در مدیریت شهری بودیم؛ به همین جهت پس از بررسی‌ و بحث‌های بسیار «نظام نامه محلات» تدوین و به تصویب شورای شهر رسید تا الگویی محوری برای بهره‌مندی از ظرفیت مردم در مدیریت امور تهران باشد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ گردهمایی هیات امنا محلات شهر تهران عصر امروز- دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران و مسئولان شهری پایتخت به همراه اعضای هیات امنا محلات در محل سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ابتدای این همایش گفت: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم پایه است که دشمنان بارها با اقدامات خود سعی در تضعیف این دو رکن داشتند، اما رهبری داهیانه امامین انقلاب در سالیان گذشته باعث حفظ جمهوریت نظام در کنار بعد اسلامی آن شد، تجربه تاریخی مانند دفاع مقدس نیز ثابت کرده‌است هرگاه این دو رکن کنار هم قرار بگیرند گره‌های بزرگ کشور نیز باز می‌شود.

وی ادامه داد: در تداوم نگاه مردم سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران ما نیز به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت مردم در مدیریت شهری بودیم؛ به همین جهت پس از بررسی‌ و بحث‌های بسیار «نظام نامه محلات» تدوین و به تصویب شورای شهر رسید تا الگویی محوری برای بهره‌مندی از ظرفیت مردم در مدیریت امور تهران باشد.

توکلی زاده با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به ظرفیت‌های شهر تهران و لزوم الگوگیری از این نگاه گفت: شهر ده میلیونی تهران بدون بهره‌مندی از ظرفیت مردم و همراهی آنان قابل مدیریت نیست، بر همین مبنا از همان ابتدا نیز با تاکید شهردار به دنبال فعال سازی این ظرفیت‌ها رفتیم که بر اساس آن ده قرارگاه در شهر تهران طی دو سال گذشته تشکیل شد.

وی ادامه داد: قرارگاه‌های شهرداری تهران برای حل چالش‌های شهری با تدبیر شهردار تهران توامان از هم‌نشینی سه رکن اصلی بهره می‌برد؛ نخست ظرفیت‌های درونی شهرداری تهران دوم همراهی نهادهای بیرونی و متناظر با مدیریت شهری و سوم مشارکت‌های مردمی که از دو رکن دیگر نقش پر رنگ‌تری دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: در روزهای سختی که کرونا سبک زندگی همه ما را تغییر داده بود، قرارگاه سلامت به عنوان نخستین قرارگاه شکل گرفته در مدیریت شهری جدید ایجاد شد؛ در این قرارگاه به صورت حداکثری با همراهی دولت خدمتگزار از ظرفیت‌های درونی شهرداری تهران بهره بردیم و همه نقاط شهر از فرهنگسرا تا خانه‌های فرهنگ تبدیل به مراکز واکسیناسیون شد.

توکلی زاده تاکید کرد: تشکیل قرارگاه اجتماعی یکی دیگر از اقدامات مهم شهرداری تهران طی دو سال گذشته بوده‌است که کم‌کم اثرات فعالیت این قرارگاه را در ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر مشاهده می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به جایگاه نظام‌نامه محلات گفت: هیات امنای هر محله بهترین افراد برای شناسایی و اولویت بندی چالش‌های هر محله هستند؛ امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت هیات امنا در کنار اجرایی کردن نظام نامه محلات بتوانیم مشکلات شهر تهران را به بهترین نحو حل کنیم.

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
کد خبر: 51308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =