افتتاح ۳ ایستگاه از خط ۶ مترو؛ شنبه

معاون شهردار تهران گفت: شنبه ۳ ایستگاه در خط ۶ افتتاح می‌شود که یک ایستگاه آن تبادلی با خط ۷ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ آیین پایان عملیات حفاری مکانیزه و احداث تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران ظهر امروز -سه شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲- در قالب صد و یازدهمین پویش امیدوافتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.


محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تبریک شروع ماه مبارک رمضان گفت: پروژه امروز یکی از سخت ترین پروژه های تونلی کشور به جهت شیب منفی این پروژه بود. توسعه جنوبی خط ۶ مجزای خط ۶ و ۱۰ کیلومتری حساس و راهگشاست. عملیات حفاری از سال گذشته زمان بیشتری گرفت و امروز شاهد اتمام عملیات ساخت تونل هستیم.

وی ادامه داد: برای سال آینده به احداث ایستگاه های مهم محدوه حرم حضرت عبدالعظیم می پردازیم. نقطه پایانی و آغازین این خط با راه آهن ایستگاه تبادلی خواهد داشت و این اهمیت ایستگاه را دوچندان می کند. لذا عملیات ساخت این ایستگاه ها سرعت خواهد گرفت تا حداکثر ظرف ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

هرمزی گفت: دوستان ما در متروی تهران تحریم شدند اما ما همچنان به نوکری مردم می پردازیم و این حائز اهمیت است. حجم عملیات عمرانی ما به قیمت روز ۳ هزار میلیارد تومان است. این دستگاهی که امروز از تونل خارج شد در خط جدید متروی تهران یعنی خط ۹ مورد استفاده خواهد گرفت و بزودی شاهد شروع این خط به شرط انجام کنسرسیوم خواهیم بود.

معاون شهردار تهران در پایان تاکید کرد: شنبه هفته آینده شاهد افتتاح ۳ ایستگاه در خط ۶ هستیم که یک ایستگاه آن تبادلی با خط ۷ خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 51391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =