ثبت ۶۴۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ تا ساعت ۲۳/ باید با فرهنگ‌سازی از اقدامات آسیب‌زا در چهارشنبه‌سوری جلوگیری کنیم

شهردار تهران در مرکز پاسخگویی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در شب چهارشنبه پایان سال در ستاد فرماندهی و مرکز پاسخگویی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران حضور پیدا کرد و ضمن خسته نباشید به عوامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در جریان آخرین وضعیت حریق ها و حوادث در پایتخت قرار گرفت.

زاکانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با توجه به تجربه سال گذشته ظرفیت های آتش نشانی به صورت همه جانبه به کار گرفته شد و بیش از ۳هزار نفر و  با ماشین آلات متعدد به میدان آمدند. همه مراکز آتش نشانی خدمات خود را تشدید کردند و از ساعت ۷صبح تا ۲۳ بیش از ۶۴۰۰تماس با این مرکز صورت گرفته و ۲۲۰ عملیات تا ساعت ۲۳ انجام شده است.

زاکانی ادامه داد: به لطف خدا تا کنون فوتی  نداشتیم اما تعداد مصدومیت ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. امیدواریم در ساعات پایانی رفتار احساسی و نادرست فروکش پیدا کند که شادی را به عزا تبدیل نکند.

وی با اشاره به اینکه سو رفتارهای برخی فاجعه به بار می‌آورد، گفت: باید  در آینده تمهیداتی داشته باشیم که از این جنس کارها و  اقداماتی که آسیب جانی  و مالی برای جامعه دارد پیشگیری کنیم. درحقیقت بهترین گزینه خود مردم(به‌ ویژه جوانان و نوجوانان) هستند که با فرهنگ سازی درست و با شادی های بدون مواد آسیب زا بتوانند شرایط را به شکلی دنبال کنند که شهر و شهروندان را دچار آسیب نکنند.

زاکانی تصریح کرد: امروز هم ستاد مرکزی برای این کار در مجموعه شهرداری تهران شکل گرفت و همه ظرفیت های شهرداری، به ویژه آتش نشانی و دستگاه های دیگر مانند فراجا و دستگاه های قضایی، مجموعه بسیج و... دست به دست هم دادند تا حوادث تلخ را به حداقل کاهش دهند و میزان حداقل را هم  به بهترین شکل مدیریت کنند.

وی ادامه داد: در همه مناطق ۲۲گانه ستاد  توسط متولیان مناطق و دستگاه های مرتبط تشکیل شد. کار را از حوزه مرکزی  تقسیم کردیم و به لطف خدا شرایط مدیریت و ظرفیت های به کار گرفته شده نسبت به قبل بیشتر شده است‌.

زاکانی با اشاره به اینکه در شب چهارشنبه پایان سال فوتی نداشتیم، گفت:  البته متاسفانه مصدومیت و جراحت وجود داشت که توسط عزیزان اورژانس و مجموعه عزیزان کادر نظام پزشکی و پرستاری و... در حال درمان هستند.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
کد خبر: 51421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =