نوای حسینی در کوچه های منطقه۲ طنین انداز می شود

معاون اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه۲ گفت:همزمان با اربعین حسینی برنامه های فرهنگی و مذهبی متعددی با مشارکت سپاه شهید باهنر اجرا و نوای حسینی در محلات منطقه۲ طنین انداز می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،یوسف مزارعی،معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه۲ با بیان این مطلب گفت:اربعین امسال در سایه کرونا،  نوع تازه ای ازاجرای برنامه مذهبی و عزاداری را موجب شد تا با درنظر گرفتن حفاظت از سلامت و بهداشت  شهروندان  این برنامه ها به نحوی اجرا شود که کرونا این آیین اسلامی را تحت الشعاع قرار نداده و اربعین حسینی با شکوه هرساله برگزار شود .
او افزود :بدین منظور موکب های  اربعین و سلامت در ۱۸نقطه از محلات برپا و با توزیع   بسته های فرهنگی ، ماسک محلول  ضد عفونی کننده و همچنین ارائه خدمات بهداشتی پذیرای شهروندان هستند.
وی همچنین از حرکت ۱۱ کاروان  پیاده روی ۴  نفره در محلات خبردادوگفت:این کاروان ها باهدف تداعی کردن خاطرات پباده روی اربعین در محلات کرده و در این حرکت فرهنگی ، بسته های بهداشتی و فرهنگی به شهروندان اهدا می کنند.
او  اجرای طرح کوچه های حسینی را ازدیگر برنامه ها برشمرد و گفت : همزمان با روز اربعین  حرکت کاروان خودرویی عزاداری حسینی از میدان صنعت تا  مقبره الشهدای بوستان نهج البلاغه اجرا می شود و نوای حسینی در محلات منطقه طنین انداز می شود.
مزارعی افزود: به منظور هویت بخشی به فضای شهری با همکاری حوزه خدمات شهری منطقه علاوه برسیاهپوش کردن معابر و بزرگراهها و اکران پیام های مذهبی، مسیر  میدان صنعت تا میدان شهید طهرانی مقدم  مزین به تصاویر شهدا می شود.
معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه ۲ گفت: اجرای طرح عشاق الحسین (ع)در بازارچه سنتی ستارخان و همچنین پخش کلیپ اربعین در واتر اسکرین  بوستان ستارخان و... بخش دیگری از برنامه های فرهنگی و مذهبی پیش بینی شده است که با همکاری شهرداری منطقه۲ و سپاه شهید باهنر اجرا می شود.

۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 5144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =