تهران ظرفیت‌های خوبی برای توسعه هوشمندسازی دارد/ شهرداری بر تکمیل شبکه اتوبوسرانی تمرکز کند

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران نسبتاً از ظرفیت‎‌های خوبی در حوزه هوشمندسازی برخوردار است اما کماکان نیاز به توسعه دارد.

علی اصغر قائمی در گفت‌و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در دو سال و نیم اخیر به حسب وظیفه قانونی اعضای شورا در دو زمینه تدوین و تصویب مقررات مورد نیاز مدیریت شهری فعالیت کردیم، اظهار کرد: تعداد لوایح پیشنهادی شورا و طرح‌هایی که تهیه شد، در طول این مدت کم نبود.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی شورا وظیفه نظارتی بر حسن اجرای مسئولیت‌هاست، خاطرنشان کرد: تلاش شورا باید این باشد که روی همین ریل حرکت کند.

تهران ظرفیت‌های خوبی برای توسعه هوشمندسازی دارد/ شهرداری بر تکمیل شبکه اتوبوسرانی تمرکز کند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه ۱۵۱ همتی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳، یادآور شد: در نگاه اول دو تفاوت بارز وجود دارد؛ یکی از این تفاوت‌ها، افزایش دو برابری بودجه نسبت به سال گذشته است و این توقع و مطالبه ایجاد می‌کند و شهرداری هم باید بتواند بودجه جذب کند و هم به درستی عمل کند تا شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در تکالیف لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ باشیم.

وی ادامه داد: تفاوت‌ دیگر، افزایش چشمگیر سهم بودجه حمل و نقل نسبت به سال قبل است؛ به‌طوریکه ۴۸ درصد بودجه به حمل و نقل اختصاص یافته و آنچه شهرداری باید بر آن اهتمام کند توسعه خطوط فعلی مترو و تکمیل شبکه اتوبوسرانی است.

قائمی با بیان اینکه موضوع شهر هوشمند به دسته‌بندی‌های متعددی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: هریک از کشورها به اقتضای ظرفیت‌هایی که دارد به یک بخش از جمله آموزش، اقتصاد و حمل و نقل هوشمند توجه بیشتری کرده است. تهران نسبتاً از ظرفیت‎‌های خوبی در حوزه هوشمندسازی برخوردار است اما کماکان نیاز به توسعه دارد.

وی با تأکید بر اینکه خدمات شهری و حمل و نقل هوشمند از اولویت‌هایی است که باید به آن توجه شود، گفت: منظور ما تنها شهرداری نیست و متأسفانه مدیریت شهری یکپارچه نداریم تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای موجود زمینه هوشمند شدن شهر را فراهم کرد.

انتهای پیام/

۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 51548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =