اجرای هزار میلیارد تومان پروژه ترافیکی در مسیر بهشت زهرا(س)

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: هزار میلیارد تومان پروژه ترافیکی در مسیر بهشت زهرا (س) و نمایشگاه شهر آفتاب در این دوره از مدیریت شهری پیش‌بینی شد که خارج از جغرافیای شهر تهران بود اما توجیه داشت.

جعفر بندی شربیانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به عملکرد کمیسیون شهرسازی شورا در دوره ششم مدیریت شهری، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های شورا فراخور موضوعات مرتبط با کمیسیون معماری و شهرسازی، امور در کمیته فنی باغات دنبال و حل و فصل برخی چالش‌ها، سرعت دادن و تسهیل رسیدگی به پرونده‌ها پیگیری شد.

وی افزود: متأسفانه تاخیر زمانی در رسیدگی پرونده باغات باعث رانت در این حوزه می‌شد که در این دوره برطرف شد و می‌توانیم ادعا کنیم در بررسی پرونده باغات به روز هستیم و تاخیری در رسیدگی وجود ندارد.

شربیانی با بیان اینکه بنده تمرکز ویژه خود را بر موضوعات جنوب تهران به ویژه ری گذاشتم، تصریح کرد: با توجه به حضور در شورای شهرستان ری، سعی کردم امور این بخش را نیز پیگیری کنم؛ یکی از موضوعاتی که به شدت به آن اعتقاد دارم این است که اگر قرار باشد مشکلات تهران در بازه یک دهه‌ای با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر در بسیاری از حوزه‌ها حل و فصل شود، باید تمرکززدایی صورت بگیرد و از مراجعه اهالی شهرهای دیگر به تهران خودداری شود که این مهم در قالب پروژه‌های مختلف در پیرامون تهران میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف تعیین شده برای بنده رفع گره‌های ترافیکی در شهرستان ری و برخی دیگر از شهرستان‌های پیرامونی بود که از تهران به آنها تحمیل می‌شود. در همین راستا هزار میلیارد تومان پروژه ترافیکی در مسیر بهشت زهرا (س) و نمایشگاه شهر آفتاب پیش‌بینی شد که خارج از جغرافیای شهر تهران بود اما توجیه داشت.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح راسته‌های فرهنگی در منطقه ۶ توسط رئیس کمیسیون شهرسازی پیگیری شد، خاطرنشان کرد: طرحی در نظر گرفته شده که این راسته تاریخی و فرهنگی حفظ و صیانت شود و در حال پیگیری است اما هنوز این طرح به صحن نرسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند نوسازی بافت فرسوده در پایتخت، گفت: در نوسازی بافت فرسوده باید به این موضوع توجه کنیم که دائماً برخی پهنه‌ها در شهر در حال فرسوده شدن هستند و معیار موفقیت یک دوره مدیریت شهری این نیست که از مساحت کاهش دهد. در هر صورت با توجه به فعالیت قرارگاه مسکن و پروژه‌هایی که شهرداری اعلام می‌کند، اگر روی زمین بنشیند و تعهدات فی ما بین شهرداری و سازمان نوسازی و دیگر بخش‌ها اجرایی شود اتفاق خوبی در نوسازی بافت فرسوده خواهد افتاد.

شربیانی در رابطه با حضور چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن کشور، یادآور شد: به اعتقاد بنده حوزه مسکن در کشور ما نیازمند به توانمند شدن نیست و در حوزه صنعتی‌سازی مسکن، فناوری و علم و توانمندی وجود دارد. وزارت دفاع در سرعت و تکنولوژی توان خوبی دارد. از حیث مواد ساختمانی نیز کشور ما غنی است و نیروی کار خوبی نیز داریم. البته سابقه استفاده از توان خارجی در حوزه مسکن وجود داشته است اما باید تمام ظرفیت‌های داخلی مورد استفاده قرار بگیرد و اگر کار روی زمین مانده وجود داشت از توان چینی‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 51580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =