ویژه برنامه های اجتماعی و فرهنگی منطقه ۷ در طرح استقبال از بهار

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ از اجرای ویژه برنامه‌های متنوع در این منطقه در راستای اجرای طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت: در آستانه بهار طبیعت و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان، اداره امور بانوان منطقه با اجرای برنامه‌های فراغتی، عبادی و حمایتی به ارائه خدمات به بانوان و دختران منطقه می‌پردازد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محسن راجی گفت: برپایی "بازارچه خوداشتغالی بانوان سرپرست خانوار" در ساختمان اصلی منطقه به منظور حمایت از بانوان کارآفرین و بهره برداران مجموعه های شهربانو، کوثر و بازارچه های خوداشتغالی آغاز برنامه های در این ایام بود که با استقبال همکاران منطقه مواجه شد.

وی یادآور شد: برگزاری "جشنواره نون و نمک و قصه مادربزرگ "با هدف افزایش تعامل بین نسلی بین مادربزرگ و نوه ها با هدف ثبت قصه های مادربزرگها از دیگر برنامه های روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزیست که علاقمندان می توانند با ارسال آثار خود در این جشنواره تفریحی فراغتی شرکت نمایند.

معاون شهردار منطقه ۷ تاکید کرد: " پویش نفسهای تازه شهر" به منظور کاشت نهال جهت نوزادان تازه متولد شده در بوستان‌های منطقه با هدف افزایش حس تعلق مادر و کودک به محله، شهر و طبیعت از دیگر برنامه های استقبال از بهار ۱۴۰۳ است که تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان "پویش ماه مهربانی" نیز ویژه دختران روزه اولی و دختران نوجوان ۱۰ الی ۱۵ سال برگزار می گردد که طی این پویش دختران می‌توانند با ارسال آثار و چالش های تقویم هر روز در مسابقه ای بزرگ با همسن و سالهای خود در شهر به رقابت پرداخته و در انتها در افطاری بزرگ ماه رمضان در فروردین۱۴۰۳ شرکت نمایند.

راجی عنوان کرد: در پایان برنامه های حمایتی این اداره حائز اهمیت است که از مهمترین آن می توان به برپایی "بازارچه های خوداشتغالی جهت بانوان سرپرست خانوار "منطقه ۷ در سه ایستگاه منتخب مترو شهید بهشتی ، مصلی امام خمینی (ره) و دروازه دولت به منظور عرضه و فروش محصولات و دست سازهای این عزیزان و حضور بهره برداران مراکز شهربانو و کارآفرینان منطقه ۷ در بیستمین نمایشگاه زنان و تولید ملی بوستان گفتگو اشاره کرد که در کنار" اهدا سبد کالای حمایتی" گردآوری شده از سوی خیرین، می تواند نوید بخش بهاری همدلانه و سرشار از برکت برای تمامی شهروندان این منطقه باشد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، باتلاش مرکزخدمات اجتماعی منطقه و همکاری سازمان تاکسیرانی، بازارچه دست آفریده های شهروندان منطقه از۲۰ اسفند ماه در خیابان های شریعتی، ملک، نبش خیابان یوسفیان برگزار شد و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ اظهار داشت: هدف از برپایی این نمایشگاه حمایت از کسب وکارهای خانگی، خرد و محلی ومعرفی هنر وصنایع دستی هنرمندان سطح منطقه به سایر شهروندان می باشد.

آغاز فعالیت های نوروزی همزمان با اجرا در شهر تهران در منطقه

وی افزود: این برنامه با اجرای برنامه های پیش بینی شده از قبل اجرای گروه موسیقی زنده، نوازندگان ساز و دهل، عروسک های تن پوش سفره هفت سین و اقوام مختلف ایرانی، همراه با گل و بادکنک آرائی از مقابل ساختمان ستادی شهرداری منطقه آغاز شد. کاروان های شادی سپس در مسیر خیابان شهید بهشتی، خیابان هفت تیر، میدان ولیعصر، خیابان کریم خان زند و سپس پارک لاله به اجرای برنامه های شاد نوروزی ویژه شهروندان محترم نمود.

گفتنی است سایر برنامه های نوروزی همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۳ شامل اجرای تورهای گردشگری نوروزی ویژه اقشار خاص و برپایی ایستگاه های گردشگری نوروزی اجرا می شود.

انتهای پیام/

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 51608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =