بانوان منطقه ۱۱ در طرح‌های مسجدمحوری درخشیدند

شهردار منطقه ۱۱ از برتری سه طرح فاخر «سوزن طلایی»، «دختران خودساخته» و «اعتکاف و شادی» از منطقه ۱۱ با محوریت مساجد خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با اشاره به جایگاه والای مساجد به عنوان مهم‌ترین قطب در اعتلای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی گفت: با عنایت به اینکه تعامل و ارتباط مستمر با مساجد و بهره‌مندی از کارکردها و ظرفیت‌های بالای آن منجر به ایجاد انسجام، همدلی و تقویت هویت محلی بین خانواده‌ها می‌شود، ضروری است در برنامه‌ریزی‌های اجرایی، مساجد به عنوان شاخص‌ترین نهاد اجتماعی مورد توجه ویژه قرا گیرند.

موسوی، تقویت هویت محلی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و سرمایه‌های اجتماعی مساجد در توجه به مسائل حوزه زنان و خانواده در محله و... را از مهم‌ترین رویکردهای طرح‌های مسجدمحوری برشمرد و افزود: پس از انتشار گسترده فراخوان برای ارائه طرح‌های خلاقانه و اجتماع‌محور با محوریت اجرا در سطح مساجد، بیش از ۵۰ طرح در این حوزه در اداره امور بانوان به عنوان دبیرخانه این فراخوان جمع‌آوری شد که پس از طی مراحل داوری توسط متخصصان و مجربان حوزه‌های اجتماعی، با افتخار در سطح شهر تهران ۳ طرح شاخص سوزن طلایی، دختران خودساخته و اعتکاف و شادی از محلات شیخ هادی، حشمت‌الدوله و عباسی توانستند با کسب بیشترین آرای داوران، موفق به پذیرش و تخصیص اعتبار شوند.

حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۱ در تشریح طرح‌های برتر منطقه ۱۱ بیان کرد: کمک به ایجاد  ارتباطات سازنده، ایجاد کارگروه های کارآفرینی، تقویت اعتمادبه‌نفس دختران، آموزش مهارت‌های خلاق، آشنایی نوجوانان و جوانان با نمادهای اسلامی و ایرانی از طریق هنر با تأکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، جذب گروه هدف در قالب کارهای هنری به مساجد، خلق بازی‌های نوآورانه و مشارکتی و... از مهم‌ترین اهداف طرح‌های منتخب است که با حضور علاقه‌مندان و مخاطبان در مساجد شیشه، ولیعصر و رضوی در قالب کارگروه‌های تخصصی فعالیت‌های خود را در نیمه دوم سال به مرحله اجرا درآوردند.

انتهای پیام/

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: 51698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =