شروع طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۷

جلسه هماهنگی اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب های اجتماعی در منطقه ۱۷ با حضور رضا سیفی شهردار منطقه و جمعی از معاونین و مدیران شهری منطقه، برگزار شد و پس از آن، اجرای این طرح به مدت دو هفته در منطقه شروع شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، روز گذشته بود که رویداد طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی با حضور زاکانی شهردار تهران، معاونین و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷ صبح امروز، جلسه هماهنگی اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب های اجتماعی را با حضور میثم آل بویه مشاور و مدیر حوزه شهردار، جعفری معاون امور اجتماعی و فرهنگی، کاظمیان معاون خدمات شهری و محیط زیست، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران شهری منطقه برگزار کرد.

در این جلسه شهردار منطقه به اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی و رفع معضلات پیش آمده پرداخت و گفت: اگر این موضوع را در سطح کلان در نظر بگیریم، رفع آسیب های اجتماعی برای حاکمیت یکی از موضوعات اصلی و اساسی است.

سیفی موضوع رسیدگی به آسیب های اجتماعی را جزء اولویت های حاکمیت دانست و تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی با تدابیر صورت گرفته توسط شهردار تهران، در حال نزدیک شدن به مدیریت واحد در حوزه مدیریت شهری بر شهر تهران هستیم.

وی به حضور شهردار تهران در تمام جلسات هیئت دولت به عنوان عضو اصلی کابینه اشاره و اظهار کرد: شهردار تهران تعاملات خوبی با دولت و شخص رئیس جمهور دارد که برای شهرداری و شهر تهران، دارای برکات است.

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به حکم سال قبل رئیس جمهور برای شهردار تهران، اظهار کرد: سال گذشته، رئیس جمهور در حکمی شهردار تهران را به عنوان دستیار ویژه خود در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در تهران منصوب کرد. این حکم به مثابه این است هر تصمیمی که ایشان در این حوزه بگیرد، تصمیم رئیس جمهور و مصوبه هیئت دولت است که  اتفاق خوب و مبارکی است.

سیفی گفت: با توجه به جلسه روز گذشته شهردار محترم تهران با مدیران شهری، تصمیم بر این شد که به مدت دو هفته طرح ضربتی در حوزه آسیب های اجتماعی اجرا شود، سپس در ادامه مسیر با شرایطی که ایجاد می شود و طبق دستورالعمل ها، کار را جلو ببریم.

وی به این نکته اشاره کرد که بحث آسیب های اجتماعی برای شهردار تهران بسیار مهم است، بنابراین در اولین روز کاری سال جدید همه شهرداران و مدیران شهری را جمع کرد تا درباره این موضوع صبحت شود و دستورات لازم برای رفع این مسئله صادر شد.

شهردار منطقه ۱۷ گفت: زحمت اصلی این دو هفته اجرای ضربتی و ساماندهی آسیب های اجتماعی بر دوش شهرداران نواحی است، بنابراین لازم است تمرکز ویژه ای روی این موضوع داشت.

 در ادامه شهرداران نواحی و مدیران حاضر در جلسه  گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه آسیب های اجتماعی طی چندماه اخیر ارائه کردند.

بحث دیگری که در این جلسه درباره آن بحث و تبادل نظر شد، درخصوص موضوع پسماند بود.

انتهای پیام/

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 52236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =