برگزاری جلسه تکریم و معارفه فرمانده بسیج شهرداری منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ در جلسه‌ای با حضور فرمانده بسیج شهرداری تهران، شهرداری را یکی از لبه‌های اتصال نظام با مردم دانست و تأکید کرد: هرکس در هرجایی کار مردم را راه بیندازد و به مردم خدمت کند، بسیجی است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، صبح امروز، دوشنبه، ۲۰ فروردین، هم‌زمان با سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، جلسه تکریم و معارفه فرمانده بسیج شهرداری منطقه ۱۱ با حضور محمدمهدی حسن‌زاده، فرمانده بسیج شهرداری تهران، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه، معاونان، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران ارشد این منطقه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه، موسوی نخست ضمن اشاره به روزهای آخر ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر گفت: امیدوارم همه مؤمنان بهره‌مندی کافی از این ضیافت الهی برده باشند تا در آن عید مبارک، همدلی در این یک ماه گذشته را با هم جشن بگیریم.

وی سپس با بیان جمله معروف «بسیج شجره طیبه» است، این نهاد را یادگار امام عظیم‌الشأن (ره) و از نوآوری‌های به‌یادگارمانده از ایشان خواند و افزود: بسیج مایه خیر و برکت است و در همه این سال‌ها چه در داخل و چه خارج آثار پربرکتی از آن به‌جای مانده است.

شهردار منطقه ۱۱ در ادامه با اشاره به اینکه بسیج بر چند پایه استوار است، در تشریح این پایه‌ها گفت: این پایه‌ها را که امامین انقلاب بارها بر آنها تأکید کرده‌اند، اگر بسیجیان لحاظ کنند، در راه درست قرار گرفته‌اند که نخستین آنها اخلاص است؛ یعنی کار مخلصانه و صرفاً برای خدا؛ چنانچه فرمرده‌اند بسیج لشگر مخلص خداست و هرکجا هرکس با خدا معامله کرده، خدا به آن ضریب می‌دهد و به آن شخص عزت می‌بخشد.

وی، کار جهادی را پایه دیگر بسیج دانست و بیان کرد: کار جهادی بدون منت و برای مردم، علت محبوبیت بسیج نزد مردم است؛ به این معنی که مردم دیده‌اند، هرکجا گیر کرده‌اند، بسیج به کمک آنها شتافته و یاری کرده است؛ همچنین پیوند بسیج با امامت و ولی خدا یکی دیگر از پایه‌های مهم بسیج است.

موسوی سپس مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار بسیج را پاسخ‌گویی به مسائل اساسی انقلاب دانست و تأکید کرد: بسیجیان باید نیازهای اساسی انقلاب را احصا کنند، برای آنها اندیشه‌ورزی کنند و در رفع آنها بکوشند؛ چراکه اساسی‌ترین کار آنها اثبات کارآمدی نظام دینی و جهاد تبیین است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری، به‌نوعی یکی از لبه‌های اتصال نظام با مردم است، گفت: امروز هرکس در هر پستی اگر کار مردم را راه بیندازد و به مردم خدمت کند، بسیجی است.

در ادامه حسن‌زاده، فرمانده بسیج شهرداری تهران، ضمن تأیید گفته‌های شهردار منطقه ۱۱ در مورد بسیج بیان کرد: این مطالب، حدود فاصل بسیج را مشخص می‌کرد و نشان می‌داد تفاوت بسیج با دیگر مراکز فرهنگی کشور در چیست.

حسن‌زاده با تأکید بر هویت انقلابی برای بسیجیان افزود: نیروهای بسیج خود را برای همه میدان‌های انقلاب آماده می‌کنند؛ چه در مواقع بحرانی همچون سیل، زلزله، برف و... و چه موضوعات فرهنگی، زیرساختی، علمی و... .

وی قدرت بسیج را در همدلی بسیج با بعد اعتقادی دانست و گفت: بسیج، قدرت تجمیع ظرفیت‌ها را حول یک موضوع دارد و از این جنبه به حفظ بیت‌المال نیز کمک می‌کند.

فرمانده بسیج شهرداری تهران، تفکر جهادی را تفاوت عنصر بسیجی و غیر بسیجی معرفی کرد و یادآور شد: تلاش دشمن همواره در این بوده که بر جهت‌گیری بسیجیان را تأثیر بگذارد؛ بنابراین ثبات جهت‌گیری در اصول و مطالبه‌گری انقلابی از راه درست از مهم‌ترین نکاتی است که بسیجیان باید به آن توجه کنند.

در پایان این مراسم، طی حکمی از سوی فرمانده بسیج شهرداری تهران، محمد شفیعی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری منطقه ۱۱ با حفظ سمت، به عنوان فرمانده بسیج منطقه ۱۱ معارفه و از زحمات محمدحسین دهقان، فرمانده پیشین بسیج منطقه ۱۱ و رئیس اداره فرهنگی این منطقه در این سمت تکریم و قدردانی شد.

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 52507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =