آماده‌باش شبانه‌روزی گشت‌های حامی شهر در منطقه ۹

سومین جلسه هماهنگی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با موضوع گزارش اقدامات صورت گرفته در منطقه ۹ با حضور شهردار منطقه و اعضای کمیته اجرای طرح فوریتی آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی مطابق با ضوابط قانونی و با استقرار و فعالیت اکیپ‌های حامی شهر و سازمان پسماند در ۵ محور ساماندهی کودکان کار، متکدیان، کارتن خواب‌ها، زباله گردها و معتادان متجاهر در منطقه ۹ در حال اجرا است.

وی افزود: جلسات کمیته ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به صورت مستمر در منطقه و نواحی برگزار و آخرین اقدامات گزارش و مورد بررسی قرار گرفته می شود.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: مطابق دستورالعمل شهرداران مناطق، نواحی، معاونین اجتماعی و مدیران آسیب‌های اجتماعی مناطق ۲۲گانه مکلف شده‌اند که پس از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر، کودکان کار، متکدیان کارگروه و یا قرارگاهی را در سطح نواحی تشکیل داده و با اجرای برنامه‌های فرهنگی در اماکنی که در گذشته کلونی آسیب‌های اجتماعی بوده جهت جلوگیری از تجمع مجدد گروه‌های آسیب پذیر در این نقاط اقدام کنند.

مرتضوی بیان کرد: از زمان آغاز اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۹، اکیپ‌های اجرایی به صورت شبانه روزی و مستمر در سطح محلات در حال گشت‌زنی هستند تا ضمن شناسایی کلونی‌ها (خانه های پلاک قرمز)، معتادین متجاهر، زباله گرد ها، کودکان کار، متکدیان و کارتن خواب ها نسبت به پاکسازی آسیب‌های مذکور اقدامات لازم را انجام دهند.

این مدیر شهری در منطقه ۹ یادآور شد: شناسایی و پاکسازی پاتوق‌های آسیب زا، مراقبت دائمی از نقاط آسیب، بهسازی فضاهای بی دفاع شهری، شناسایی زباله گردها و مراکز غیر مجاز خرید و فروش ضایعات از جمله اقدامات طرح مذکور است.

شهردار منطقه ۹ در خاتمه گفت: در این طرح معتادان متجاهر توسط گشت حامی شهر جمع آوری و پس از غربالگری اولیه افراد در پایگاه خدمات اجتماعی منطقه جهت ساماندهی به مراجع ذیصلاح ارجاع می شوند. همچنین نسبت به ساماندهی زباله گردهای غیرمجاز و توقیف بار زباله گردها و ارجاع بار به ایستگاه مدیریت پسماند اقدام لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 52584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =