جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه‌های دوستدار محیط زیست در منطقه۲۲

به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی زمین پاک، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ از اجرای برنامه‌های فرهنگی گوناگون و ایجاد بستر لازم جهت جلب مشاکت شهروندان در اجرا و پیاده‌سازی برنامه‌های محیط زیستی با محوریت کاهش مصرف محصولات پلاستیکی در میادین میوه و تره بار منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ محمدحسن فصیح گفت: طرح آموزش چهره به چهره شهروندان در میادین میوه و تره بار منطقه با هدف کاهش استفاده از مواد پلاستیکی، افزایش سطح آگاهی مردم و ارائه تدابیری جهت کاهش مصرف این محصولات اجرا می شود.

وی آموزش چهره به چهره را یکی از راهکارهای موثر در جهت استفاده کمتر از آلاینده های پلاستیکی محیط زیست، تغییر الگوی مصرف و استفاده بهینه از آنها عنوان کرد و گفت: مشارکت داوطلبانه،آگاهانه و حداکثری شهروندان در بستری پایدارتر ساختار محلات و دستیابی به شعار شهری برای همه، شهری پاک در ارتقای سلامت شهروندان و بهبود وضعیت محیط زیست شهری را تا حد قابل توجهی تسهیل کرده و به ارتقای عملکرد شهرداری و مدیریت پایدار در حوزه محیط زیست کمک می نماید.

فصیح بیان کرد: آموزش و فرهنگسازی هدفمند شهروندان باعث تغییر رفتارهای محیط زیستی و جلب حداکثری شهروندان به منظور بهبود وضعیت محیط زیست و ایجاد بستری پایدار جهت تعاملات دوسویه شهروندان و مدیریت شهری در اطلاع رسانی و پایش وضعیت محیط زیست می شود.

انتهای پیام/

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 53338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =