ارتباط مراکز علمی و دانشگاهی و شهرداری ها نهادینه شود

شهر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمینه های کاری در این جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری نشان می دهد که نگاه گسترده و وسیعی در مسائل مختلف شهری وجود داشته است که جا دارد این تلاش ها به سمت نهادینه شدن ارتباط بین دانشگاه ها و مراکز علمی با مراکز اجرایی از جمله شهرداری ها پیش رود.

به گزارش خبرنگار شهر، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: سربلندی نظام اسلامی در بخش مهمی در گرو تلاش های پژوهشگرانه و علمی است. برگزاری جشنواره های این چنینی مانند جشنواره ای که به همت شهرداری تهران و مرکز مطالعات و برنامه ریزی تهران برگزار می شود یکی از تلاش هایی است که در هماهنگی و همگرا کردن نتایج تحقیقات با روش ها و تلاش های مدیریتی انجام می گیرد.

او ادامه داد: بدیهی است که دانایی در هر جامعه ای محوری ترین و مهمترین شاخصه برای توانمندسازی آن جامعه به حساب می آید. لذا در توانمند ساختن هر بخش از کشور به ویژه در حوزه های مدیریتی نیاز است که به سمت دانایی حرکت کنیم.

غلامی افزود: مصرف و تولید دانش و فن آوری به عنوان عوامل اصلی پشتیبانی کننده مدیریت های صحیح و علمی شناخته می شوند. طبیعی است که در مجموعه های علمی کشور ظرفیت های بالایی داریم. آنچه لازم است همتی است که بین مراکز علم، دانش و پژوهش با مراکز اجرایی ارتباط نزدیک و هماهنگی برقرار کند. دستاوردهای علمی در کنار تجربه های مدیریتی می تواند آثار شگفت انگیزی را به دنبال داشته باشد.

او توضیح داد: تجربه جهانی که در دنیا در این رابطه وجود دارد قابل توجه است و قطعا می تواند با الگوبرداری های صحیح در کنار تجربیات داخلی قرار بگیرد. اینکه در جشنواره های این چنینی دانشگاهیان و مراکز علمی را به سمت توجه به مسائل و مشکلات مدیریتی از جمله در حوزه  مدیریت شهری جلب کنیم کار مهمی است.

غلامی گفت: زمینه های کاری در این جشنواره نشان می دهد که نگاه گسترده و وسیعی در مسائل مختلف شهری وجود داشته است که جا دارد این تلاش ها به سمت نهادینه شدن ارتباط بین دانشگاه ها و مراکز علمی با مراکز اجرایی از جمله شهرداری ها به خصوص شهرداری تهران در مدلی که کلانشهر تهران به عنوان یکی کلانشهرهای بزرگ دنیا محسوب می شود، قرار گیرد.

وزیر علوم ادامه داد: امیدوارم در آینده بتوانیم در کنار همین تلاش ها شاهد مدیریت های منطبق بر مسائل علمی و چاره اندیشی های حاصل از توجه مراکز علمی به مسائل شهری باشیم. مدل ها و نمونه های مختلف در گذشته اتفاق افتاده که تجربیات گذشته می تواند به آینده هماهنگ تر و قوی تر کمک کند.

او ادامه داد: کارشایسته ای انجام گرفته و حتما همکاران ما در حوزه علمی و فناوری علاقمند هستند بیش از پیش حضور پیدا کنند. دانشجویان با ورود به مسائل اجرایی و انجام تحقیقات کاربردی می توانند برای آینده خود زمینه های تلاش و تحقیق جدید را تعریف کنند که در اثرگذاری آنها در جامعه حتما موثر خواهد بود.

غلامی ابراز امیدواری کرد که  این مدل از برگزاری جشنواره که دوره کرونا انجام می شود در بهره برداری از همه زمینه ها در آینده در داخل و خارج قابل بهره برداری باشد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 7122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =