استخدام نیرو از طریق فراخوان عمومی در شهرداری تهران طی ۲۰سال گذشته بی‌سابقه است

شهر: مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: استخدام نیرو از طریق فراخوان عمومی در شهرداری تهران برای جذب دستیاران مدیران شهرداری طی بیست سال گذشته بی‌سابقه است. 

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر با اشاره به آغاز مصاحبه گزینش دستیاران مدیران شهرداری که طی این هفته انجام میشود، توضیح داد: انتخاب دستیار مدیران شهرداری از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمون و مصاحبه علمی و فنی از میان کارکنان شهرداری و عموم شهروندان واجد شرایط در فضایی منصفانه و رقابتی در حال انجام است. 
او با بیان اینکه استخدام نیرو از طریق فراخوان عمومی در شهرداری تهران طی بیست سال گذشته بی‌سابقه است، گفت: برای نخستین بار استخدام از طریق فراخوان عمومی برای رعایت حقوق عامه و با هماهنگی و مجوز سازمان امور استخدامی انجام شده است و این اقدام مبتنی بر شعار تهران شهری برای همه و ضامن عدالت اجتماعی است‌ و فرآیند جذب کاملا شفاف زیر نظر شورای راهبری آزمون و نهادهای نظارتی در حال انجام است.

به گفته مشاور شهردار تهران؛ بخشی از نیروهای موجود شهرداری در سالیان طولانی لزوما بر اساس مطالعات تخصصی جذب نشدند و در این دوره مدیریت شهری نیز تنها بنا به ضرورت و در پست‌های مدیریتی تعداد محدودی از افراد استخدام شده‌اند.


او ادامه داد: در نتیجه در بخش‌های تخصصی و مدیریتی شهرداری تهران فقدان و کمبود نیرو احساس می‌شود. ضمن اینکه تعداد افراد بازنشسته و کسانی که در آستانه بازنشستگی یا خرید خدمت هستند، هم در حال افزایش است. با توجه به این نکات تصمیم گرفته شد که نیروی جوان متخصص با شرایط خاص علمی و تجربی و به تعداد محدودی از طریق فراخوان عمومی برای رعایت حقوق عامه و بسط عدالت اجتماعی و با هماهنگی و مجوز سازمان امور استخدامی انتخاب شوند.


مشاور شهردار تهران با بیان اینکه این آزمون با همکاری نهادهای فنی ذیربط برگزار شد، گفت: همه افرادی که شرایط ورود به این رقابت را داشتند پس از اطلاع رسانی خوب و شفاف در آزمون استاندارد علمی شرکت کردند و پس از اعلام رسمی افراد به تعداد سه برابر ظرفیت (بیش از ۷۰۰نفر) و سنجش صلاحیت‌های فکری و تجربی، اکنون با انتخاب اولویت‌های کاری خود با شفافیت به معاونت‌ها و سازمان‌های ذیربط در شهرداری برای مصاحبه نهایی معرفی شده‌اند. 


آنطور که محمدی گفته است: در مشارکت عموم افراد در مرحله اول به جز شرایط عمومی فرآیند استخدام هیچ محدودیتی برقرار نبوده و اکنون نیز همه افراد واجد صلاحیت بنا به حقوق مکتسبه میتوانند در فرآیند گزینش، توانمندیهای خود را ارائه و در نهایت بنا به امتیازبندی و تشخیص دستگاه‌های ذیربط شهرداری استخدام شوند. این فرآیند کاملا شفاف و بدون هیچ‌گونه سواستفاده زیر نظر شورای راهبری آزمون و نهادهای نظارتی در حال انجام است. 


رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، با توضیح اینکه مطابق با برنامه سوم توسعه شهر تهران و بودجه سالانه، شهرداری اجازه دارد به میزان ۵۰ درصد افراد بازنشسته شده، نیرو جذب کند، افزود:  شهرداری در سه سال گذشته جذب نیروی محدودی داشت، به طوری که در سال ۱۳۹۶ تعداد  کارکنان شهرداری تهران بیش از ۶۵ هزار نفر بود که اکنون به نزدیک ۶۰ هزار نفر رسیده است. شهرداری برای نوسازی سازمانی به ازای بازنشسته شدن نیروهای قدیمی می‌تواند جذب نیرو داشته باشد، اما تعداد افرادی که از این طریق انتخاب می‌شوند، بسیار محدود و در یک پروتکل‌های مشخص و دقیق است که در مقایسه با رویه‌های گذشته میتوان از آن به عنوان نقطه برتری دوران فعلی یاد کرد.


مشاور شهردار تهران با تاکید بر جوانگرانی و ضرورت افزایش نیروهای جوان بیان کرد: هرم سنی پرسنل شهرداری در حال نیل به میانسالی است که با این اقدامات امید داریم نیروهای جوان متخصص با درخشش خود ضامن روزآمدی سازمان باشند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 7598

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =