منتظر اقدام عاجل دولت و مجلس هستیم

شهر: مدیریت شهری و شهرداری آنچه وظیفه داشت انجام داده است.  انتظار ما از دولت و مجلس در تخصیص بودجه ها توجه جدی به پایتخت است. از آنها مجدانه می خواهم که فکر اساسی و اقدام جدی کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران صبح سه شنبه-۳۰ دی - در آیین تجلیل از سفیران هوای پاک شهر تهران در ابتدا با تسلیت مجدد به بازماندگان قربانیان حادثه پلاسکو گفت:  امسال مقارن با روز هوای پاک، هوا ناسالم و ناپاک است اما به هر حال این روز را گرامی می داریم تا تلنگری باشد .

صدراعظم نوری با اشاره به مرگ  ۲ میلیون نفر  ظرف یک سال گذشته بر اثر کووید ۱۹ و تلاش های جهانی برای پیشگیری از این ویروس گفت: چگونه است که سالانه شاهد مرگ ۷ میلیون نفر به  دلیل آلودگی هستیم . این آمار در تهران ۴ هزار است.

او افزود:  تهران شهری است که ظرفیتش محدود است و به خصوص به دلیل پدیده واروونگی ، هوای شهر  سیستم و اکوسیستم تلاش می کند خود را پالایش کند. اما به خاطر حجم بالای آلودگی این اتفاق نمی افتد. امسال علاوه بر ذرات معلق ۲.۵ میکرون شاهد آلاینده های دیگری مانند ذرات با قطر ده میکرون هم بودیم و شدت الودگی افزایش داشت. در این شرایط اگر عزم جدی نباشد و تصمیم اساسی نباشد و برنامه ای واقعی وجود نداشته باشد هر چه به سمت جلو برویم وضع ما بدتر خواهد شد.

صدراعظم نوری اضافه کرد: ۴ هزار مرگ به خاطر آلودگی کم نیست و خسارت های وارد شده  طبق برآوردها در حدود ۲.۶ میلیارد دلار است. این میزان خسارت را اگر در نظر بگیریم  و مرگ آن مردم آیا ما را وادار به فکر و تامل نمی کند که تدبیری کنیم.

او خطاب به دولت و مجلس گفت: مجدانه می خواهم که فکر اساسی و اقدام جدی کنند.  مدیریت شهری و شهرداری آنچه وظیفه داشت انجام داده است. انتظار ما از دولت و مجلس در تخصیص بودجه ها توجه جدی به پایتخت است. بسیاری از هزینه های تهران به دلیل پایتخت بودنش است. این را باید دولت و مجلس باید تقبل کنند.

او افزود: این که در تهران صنایع خرد و کلان درحال بارگذاری هستند و مجوز فعالیت می گیرند یعنی افزایش بار شهر تهران و افزایش آلودگی و ترافیک در تهران. در حالی که در این سال ها در شورای شهر تلاش کردیم بارگذاری را در شهر تهران کاهش دهیم و از شهرداری تهران هم انتظار داریم نسبت به توسعه  انرژی های تجدید پذیر و پاک و خورشیدی برنامه ریزی کند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 7970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =