برندگان پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی معرفی شدند

شهر: برندگان پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی در ۷ محور معرفی شدند. 

به گزارش خبرنگار شهر، در بخش گردشگری برنده اول طرح محور تاریخی – فرهنگی از همدان، طرح دوم بازگشت باغ ها از مسکو روسیه و طرح سوم مجموعه فرهنگی رازی از تهران هستند. 
در بخش محیط زیست پروژه توسعه دوچرخه سواری از تهران نفر اول و پروژه های پارک طبیعی ساند از کپنهاگ در دانمارک و پارک صد ساله چلالنگ کورن از بانکوک در تایلند دوم و سوم شدند. 
در بخش مربوط به سلامت طرح کاهش پسماند (کاپ) از تهران نفر اول و پروژه های مسیر سلامت از اردبیل و باغ معلق سئولو از سئول در کره جنوبی دوم و سوم شدند. 
در  مشارکت شهروندان و توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر  پروژه فروشگاه دست دوم فروشی از مونیخ در آلمان نفر اول و پروژه های برنامه های فرهنگی برج میلاد در دوران پاندمی کرونا از تهران و خیابان متعلق به شماست از لیسبون در پرتغال دوم و سوم شدند.
در بخش نوآوری، فناوری و شهر هوشمند، شهر در دسترس از گدنیا در لهستان به عنوان پروژه اول جایزه را دریافت کرد و پروژه های مدیریت مکانیزه فضاهای پارک حاشیه ای از تهران و اپلیکیشن شهر من از مشهد دوم و سوم شدند.
در بخش اقتصاد شهری، سرمایه گذاری و کارآفرینی  پروژه احیای کهن پیشه ها از قزوین مقام اول را به دست آورد. پروژه های رونق تجارت ملی در دوران پاندمی کروما از گاوا در اسپانیا و نقشه تعاملی مشاغل محلی از ایسی له مولینو در فرانسه جوایز دوم و سوم را به دست آوردند.

در محور هفتم  نیز برنده اول پروژه شهرنشینی در بوینس آیرس از بوینس آیرس در آرژانتین اعلام شد و برندگان دوم و سوم نیز شهر یادگیرنده یزد از یزد و احیای محدوده تاریخی شهر تهران (منطقه 12) از تهران هستند.

۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: 8150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =